نرم افزارحسابداری صدگان

برخی مشاغل از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند

0 1,142

حسابداراپ

علی لاریجانی رئیس مجلس دیشب در بخشی از گفتگوی تلویزیونی خود، به بررسی وضعیت قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس پرداخت و گفت: برخی مشاغل باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.


به گزارش مقاومتی نیوز علی لاریجانی رییس مجلس شب گذشته به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس، به گفتگوی تفصیلی با شبکه یک سیما پرداخت.

یکی از سوالات مجری از لاریجانی درباره وضعیت لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده بود. وی در پاسخ اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده موقت و آزمایشی بوده و مدت زمان آن در حال اتمام است و باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در صنوف مختلف مشکلات‌شان را در مورد این قانون با ما در میان گذاشتند. عمده آن این بوده که دولت باید با سرعت مابه التفاوت مالیات خرید و فروش را به تولیدکننده یا واسطه بازگرداند که دولت به موقع این کار را انجام نمی‌دهد و تولیدکنندگان احساس نگرانی می‌کنند که ما این مالیات را پرداخته‌ایم و وقتی کالا را به جای دیگری داده‌ایم، باید پول برگردد اما دولت نمی‌دهد.

مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد شفافیت است

وی افزود: اصل قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد شفافیت در اقتصاد است اما دو مشکل در اجرای آن وجود دارد.  مشکل دیگر اینکه صندوق‌های مکانیزه باید در کشور ایجاد می‌شد تا این مسئله راحت‌تر صورت می‌گرفت و این کار انجام نشد. البته طرحی در این باره در مجلس مطرح است که به زودی تصویب خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه برخی مشاغل باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند، فرش و صنایع دستی را جزو مشاغل مستثنی خواند و تاکید کرد: سایر مشاغل هم اگر باشد سازوکار ایجاد خواهد شد که به تولیدکننده لطمه وارد نشود.

وی در پایان اضافه کرد: کار منقح کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال انجام است و اصلاحات در خصوص آن انجام خواهد شد.



 

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.