- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

برای شاد بودن به چه میزان درآمد نیاز دارید؟

بارها شنیده ایم که پول باعث خوشبختی و خوشحالی نمی شود ولی مطالعه اخیر دانشگاه پرینستون امریکا عکس این مساله را اثبات کرده است.


طبق این مطالعه با افزایش #ثروت شادی مردم بیشتر می شود ولی این ارتباط تا مرز کسب درامد ۷۵ هزار دلاری در سال ادامه دارد. به این معنا که هر چه درآمد فرد از مرز ۷۵ هزار دلار در سال کمتر باشد آن فرد ناشادتر است و برای تامین نیازهای زندگیش با مشکلات زیادی مواجه است. اما با بیشتر شدن درامد از مرز ۷۵ هزار دلار در سال میزان شادی و خوشحالی او بیشتر نمی شود.

ارتور واندی تحلیل گر و پژوهشگر اقتصادی دانشگاه هاروارد این نظریه را کاملا رد می کند. او بر این باور است که میزان درآمدی که هر فرد برای شادی نیاز دارد بستگی به جاه طلبی او و خواسته اش از زندگی دارد.

” در واقع نمی توان مرزی برای ارتباط بین شادی و درامد در نظر گرفت زیرا درآمد هر فرد زمانی برای او کافی است که زمینه را برای داشتن هر آنچه از زندگیش می خواهد را فراهم کند. حال فردی با داشتن ۷۵ هزار دلار در سال به این رضایت می رسد و دیگری با داشتن ۱۰۰ میلیون دلار هم نمی تواند از این رضایت برخوردار شود. اما در مورد اینکه افزایش درآمد باعث افزایش شادی و خوشحالی و در نهایت کامیابی افراد می شود شکی نیست. بحث اصلی بر سر این مساله است که مرز این درآمد برای رسیدن به اوج شادی غیر قابل محاسبه است.”