نرم افزارحسابداری صدگان

بانک های مرکزی جهان به حباب بیت کوین هشدار دادند

0 679

حسابداراپ

بانک های مرکزی جهان افزایش قیمت بیت کوین را فقط یک حباب اعلام کردند؛ اما روند رشد سریع قیمت بیت کوین آنها را در حال مجبور کردن به سازش و به رسمیت شناختن ارزهای رمزنگار کرده است.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک های مرکزی جهان اعلام کردند که سیر صعودی بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی که در روزهای اخیر محقق شده است، چیزی بیش از یک حباب نیست.

این موضوع باعث شده تا بانک های مرکزی جهان نسبت به تهدید این ارزها در جهت کنترل سیستم بانکی خود و عرضه پول آگاه و هوشیار باشند که درصورت عدم توجه و رصد دقیق بازار ارزهای رمزنگار این موضوع می تواند سیاست های پولی آنها را که برای مدیریت نرخ تورم اعمال می کنند را نابود کند.

با رسیدن قیمت بیت کوین به کانال ۸۰۰۰ هزار دلار در هر واحد برای اولین بار در هفته جاری میلادی و رشد ۵۰ درصدی آن در ۸ روز اخیر، بانک های مرکزی جهان را بیش از گذشته نگران کرده و در صورت بر هم خوردن اوضاع بازارهای مالی جهان، بانک های مرکزی مورد شماتت قرار خواهند گرفت.

اکنون این دلیلی است که برخی از بانک های مرکزی جهان در حال حمایت از قانونمند کردن بیت کوین به منظور کنترل بر روی آن هستند و برخی بانک های مرکزی دیگر در حال بررسی معرفی ارز دیجیتال و آزمایش پلت فورم های پرداخت خود هستند.

در همین حال بانک مرکزی اروپا اعلام کرد، مشکل بانک های مرکزی جهان با بیت کوین این است که به سادگی با افزایش قیمت و حباب روبرو می شود و بعد بانک های مرکزی متهم به انجام هیچ کاری برای جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت آن می شوند و اکنون بانک مرکزی اروپا در حال بررسی این مسئله است که آیا فعالیت بانک ها در ارتباط با تجارت ارزهای رمزنگار نیاز به آن دارد که قانونمند شدن آنها بهتر است یا خیر؟

اگرچه ارزهای رمزنگار در کانون توجهات قرار ندارند؛ اما از بستر بانک های نظامند و سیستم های پرداخت سنتی عبور نمی کنند. در حقیقت ارزهای رمزنگار اغلب از فناوری بلاک چین که یک بستر برای تراکنش های آنها توسط یک شبکه از رایانه های گمنام و ناشناخته در فضای اینترنت است،  استفاده می کنند.

بر پایه این گزارش، بسیاری از بانک های مرکزی جهان از جمله روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن، آلمان و بانک مرکزی اروپا  به سمت بکارگیری ارزهای رمزنگار با توجه به ساز و کار نظام بانکداری خود حرکت می کنند.


بیت کوین به سمت ۱۰ هزار دلار در هر واحد خیز برداشت

کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۳۰۰ دلار به ارزش بیت کوین اضافه شده که اکنون قیمت این ارز رمزنگار در حال نزدیک کردن به رویایی ۱۰ هزار دلار در هر واحد است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگار جهان در نخستین روز معاملات هفته جاری میلادی در روز دوشنبه رکوردی دیگر از خود به جای گذاشت و به بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ دلار در هر واحد معامله شد.

این در حالی است که پیش از این برخی از کارشناسان حوزه ارز رمزنگار نسبت به افزایش قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار در هر واحد خبر داده بودند که اکنون این موضوع در حال تحقق یافتن است.

البته افزایش اخیر قیمت بیت کوین که طی ۴ روز اخیر کلید خورده است، به افزایش علاقمندی سرمایه گذاران در آمریکا به دلیل خرید در روز جمعه سیاه و تعطیلات روز شکرگزاری این کشور نسبت داده می شود.

بهاء هر واحد بیت کوین در حال حاضر از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا ۹ برابر شده و قیمت هر بیت کوین در ساعت ۴:۵۴ دقیقه روز دوشنبه به وقت گرینویچ در برابر ۹ هزار و ۷۱۵ دلار در هر واحد معامله شد.

بر همین اساس، ارزش سرمایه بازار بیت کوین از ۱۶۲ میلیارد دلار عبور کرده که این رقم در مقایسه با دیروز ۱۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه مجموع سرمایه بازار ارزهای رمزنگار برای اولین بار به رکورد بی سابقه ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت هر واحد بیت کوین ۹ هزار و ۶۴۶ دلار است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.