- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نزدیک به ۸ درصد فروش شرکت‌های بورسی هزینه مالی است

معاون ناشران و اعضای بورس تهران گفت: شرکت‌های بورسی باید به سمت تامین مالی غیرقرضی از طریق فروش اوراق بدهی در بازارهای بین‌المللی یا پذیرش سهامشان در بورس‌های خارجی حرکت کنند.


به گزارش خبرنگار ایبِنا، روح‌الله حسینی مقدم در همایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای تامین مالی شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی که با حضور نمایندگانی از کشورهای سوییس، اتریش، آلمان و انگلیس برگزار شد، اظهارداشت: به گواه صورت‌های مالی سال ۹۵ نزدیک به ۸ درصد فروش شرکت‌های بورسی هزینه مالی است و با احتساب شرکت‌های بزرگ که این هزینه را در صورت‌های سود و زیان نمی‌آورند این عدد بالاتر است که جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را کم می‌کند.

وی افزود: باید به شرکت‌ها کمک کنیم تا به سمت روش‌های تامین مالی غیرقرضی حرکت کنند که این امکان با فروش اوراق بدهی در بازار بین‌المللی و یا پذیرش سهامشان در بورس‌های خارجی صورت می‌گیرد که تاکنون به خوبی صورت نگرفته است.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران با بیان اینکه پذیرش در بورس های خارجی الزاماتی دارد، گفت: گزارش با زبان بین‌المللی و دریافت رتبه اعتباری از شرکت‌های بین‌المللی از جمله این الزامات است.

وی ادامه داد: برای این منظور در این همایش از KPMG و شرکت SCOPE دعوت کردیم که مهر تایید شرکت SCOPE برای بورس‌های بین‌المللی پذیرفته شده است.

حسینی مقدم ادامه داد: همچنین بورس وین دعوت ما را پذیرفته تا راجع به شرایط پذیرش و چگونگی انتشار اوراق بدهی در بورس وین توضیح دهد که امیدواریم این همکاری منجر به امضای تفاهم‌نامه با بورس وین شود.

معاون بورس تهران خاطرنشان کرد: بعد از برجام صندوق های سرمایه گذاری زیادی به ایران آمدند و تجربیاتی پیدا کردیم که در این زمینه لازم است شرکت‌های ایرانی با اصلاح برخی رویه‌ها راه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کنند که پنل تخصصی در این مورد برگزار می‌شود.