نرم افزارحسابداری صدگان

سقف معافیت گمرکی پستی راافزایش دهید

0 700

حسابداراپ

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به لزوم بازنگری در سقف معافیت گمرکی و افزایش آن اظهار کرد: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی سقف معافیت گمرکی پستی را افزایش داده‌اند.

پندار سیستم


به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موافقت نامه همکاری میان  شرکت ملی پست و گمرک  ایران در زمینه استفاده بهینه از توانمندی های اجرایی و اختیارات قانونی طرفین و گسترش همکاری ها به امضاء رسید.

با نهایی شدن موافقت نامه مذکور تمامی دفاتر مبادله بین الملل (هاب پستی)، گمرکات امانات پستی و گمرکات اجرایی که در خصوص تشریفات گمرکی مرسولات پستی خارجی فعال هستند شامل این همکاری می شوند.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به فراهم سازی زیرساخت‌های فناوری و رشد بیش از ۵۰ درصدی تجارت الکترونیک، ضرورت این همکاری را برشمرد و گفت: در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون امانت از طریق پست دنیا جابه جا شده که این رقم در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۷ و نیم میلیارد مرسوله رسیده است و همین امر ضرورت ساده سازی و تسریع در روند امور را نشان می دهد.

وی به قوانین الحاق ایران به کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو درباره ساده سازی و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی و پیوستن کشور به کنوانسیون پستی جهانی استناد کرد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه افزایش همکاری های دو طرفه به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی مربوط به مرسولات پستی است که دو دستگاه با رعایت سرعت، امنیت و کارایی؛ اصلاح و بهبود فرآیند عملیات ترخیص گمرکی را با استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تبادل اطلاعات الکترونیکی در دستور کار قرار می دهند.

وی به لزوم بازنگری در سقف معافیت گمرکی و افزایش آن پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی با امضای موافقتنامه دو و چند جانبه سقف معافیت گمرکی پستی را افزایش داده‌اند و ضروری است تا ایران نیز با اتخاذ تدابیر لازم به این سمت حرکت کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.