نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری حذف نمی‌شود

0 640

حسابداراپ

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده از خدمات گردشگری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، نشست جامعه هتلداران ایران با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی پیش از ظهر سه‌شنبه (۹ آبان‌ماه) در ارگ آزادی برگزار شد که ضمن بررسی چالش‌های واحدهای اقامتی به ویژه در بخش خانه‌مسافرها که بنابر گزارش‌های ارائه شده در این نشست، آسیب‌های امنیتی و اجتماعی را به همراه داشته‌اند، پیشنهادهایی برای ساماندهی واحدهای اقامتی و همچنین ارائه پکیج‌های ارزان‌قیمت ارائه شد.

در ادامه این نشست به دنبال اعتراض عبدالحمید حرمتی – عضو جامعه هتلداران ایران و رییس جامعه هتلداران استان خوزستان – درباره‌ی افزایش بدهکاری میلیاردی هتلداران با توجه به بار سنگینی که مالیات بر ارزش افزوده تحمیل کرده و سبب ورشکستگی شماری از هتل‌ها شده است که مونسان متذکر شد: مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده گرفته می‌شود و باعث ورشکستگی هتل‌ها نخواهد شد. احتمالا شما بخشی از این مالیات را نداده‌اید که اکنون بدهکار شده‌اید. اگر بابت این مالیات جریمه می‌شوید، یعنی پرداخت نکرده‌اید.

کشایی – مشاور جامعه هتلداران ایران – یادآور شد از دهه ۸۰ که مالیات بر ارزش افزوده بر خدمات اعمال شد، هتل‌ها گمان می‌کردند مشمول این قانون نیستند؛ برای همین پرداخت‌ها در آن سال‌ها انجام نشد و اکنون با جریمه دیرکرد همراه شده است که مونسان نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: این موضوع را در صورت داشتن مستندات از طریق سازمان امور مالیاتی پیگیری خواهم کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در عین حال تأکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده قانون حاکم بر کشور است و چیزی نیست که آن را از گردشگری بتوان حذف کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.