نرم افزارحسابداری صدگان

رونمای ازسامانه معاملات مجازی ملک

0 742

حسابداراپ

سامانه معاملات مجازی مسکن برای استفاده مشاوران املاک، متقاضیان خرید و فروش واحدهای مسکونی، امروز رونمایی شد.


پندار سیستم

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه به دنبال دو سال کار کارشناسی در خصوص استفاده از فضای مجازی در بحث خرید و فروش املاک، از امروز سامانه مجازی معاملات مسکن زیر نظر اتحادیه مشاوران املاک در دسترس فعالان و متقاضیان بازار مسکن قرار می‌گیرد، گفت: این سامانه به سامانه اطلاعات املاک و مستغلات اضافه شده است که با توجه به رشد فضای مجازی و اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که در مشاغل مختلف ایجاد شده و نگاهی که به این ابزارها با توجه به رشد تکنولوژی وجود دارد در نظر داریم از این ابزارها به عنوان یک فرصت برای سهولت دسترسی فعالان بازار مسکن به فایل‌های خرید و فروش استفاده کنیم.

حسام عقبایی افزود: رشد فضای مجازی نباید منجر به آسیب به فضای سنتی شود. البته نمی توان با تکنولوژی مبارزه کرد بلکه می توان سبک و سیاق و مطالبه گری از این فناوری‌ها را به سمت و سویی هدایت کرد که این سایت ها و اپلیکیشن ها به نحوی با اتحادیه های صنفی تعامل داشته باشند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به حضور چشمگیر سایت های مجازی در نمایشگاه املاک و مستغلات گفت: این سامانه هیچ نوع محدودیتی ندارد و علاوه بر مشاوران املاک، مردم هم در سراسر کشور به آن دسترسی دارد و می توانند املاک خود را در این سایت برای فروش قرار دهند.

رونمایی از سامانه پیامکی کد رهگیری

عقبایی همچنین با رونمایی از سرویس پیامکی کد رهگیری گفت: همه کسانی که معاملات مسکن را انجام می دهند کد رهگیری دریافت می کنند ولی متاسفانه بعضی افراد کد رهگیری جعلی دریافت می کنند. لذا برای جلوگیری از این موضوع سامانه شماره ۱۱۰۲۰۳۰۰۰ را راه اندازی کردیم. مردم عدد ۱ را به این شماره می فرستند که استعلام کد رهگیری برای آنها ارسال می شود.

آخرین امار از حجم معاملات مسکن

وی آخرین آمار معاملات مسکن را در شهر تهران و کل کشور اعلام و اظهار کرد: تا روز ۲۳ مهرماه در شهر تهران ۱۰ هزار و ۹۷۱ قرارداد خرید و فروش و ۱۰ هزار و ۹۶۶ قرارداد اجاره منعقد شده است. در مدت مدت مشابه در ۲۳ روز ابتدای سال قبل ۹ هزار و ۶۲۰ قرارداد خرید و فروش و ۱۲ هزار و ۶۰۵ قرارداد اجاره داشتیم. لذا می بینیم که معاملات خرید و فروش ۱۴ درصد افزایش یافته و اجاره کاهش یافته است. البته کاهش اجاره امر بدیهی است چون وارد فصل پاییز شده ایم و پیک نقل و انتقالات کاهش یافته است. ولی افزایش معاملات خرید و فروش پیامد خوبی دارد.

عقبایی در خصوص آمار ۲۳ روز ابتدایی معاملات کل کشور هم گفت: در کل کشور طی ۲۳ روز اول مهرماه ۳۳ هزار و ۴۶۸ قرارداد خرید و فروش و ۳۶ هزار و ۸۷۰ قرارداد اجاره داشتیم. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۲ هزار و ۹۸۷ قرارداد خرید و فروش و ۳۹ هزار و ۶۶۴ قرارداد اجاره داشتیم می بینیم که خرید و فروش ۱.۴ درصد افزایش داشته که چندان زیاد نیست ولی رشد معاملات در تهران پررنگ تراست. البته هنوز به رونق نرسیده ایم. پیش بینی ما این است که رشد معاملات را در شش ماهه دوم خواهیم داشت ولی به صورت جهشی نخواهد بود.

کاهش اجاره بها در نیمه دوم سال

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: در حوزه قیمت ها نیز در شش ماهه اول افزایش قیمتی نداشتیم ولی در شش ماهه دوم رشدی متناسب با تورم خواهیم داشت. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه دوم اجاره بها به طور متوسط تا ۵ درصد کاهش خواهد داشت. وی درباره افزایش نرخ اجاره بها در تابستان امسال گفت: در فصل دوم سال، به طور متوسط در سراسر ایران ۱۵ درصد افزایش اجاره بها را داشتیم.

عقبایی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه تقاضای مهم از دولت قابل طرح است، اظهارداشت: لازم است دولت سه کار اساسی را پیگیری کند؛ موضوع اول اصلاح سیاست های پولی و بانکی است که با همکاری مجلس این کار را انجام دهند. مطالبه دوم از دولت این است که در حوزه مدیریت زمین گام اساسی بردارند. قیمت زمین حدود ۶۰ درصد از قیمت مسکن را به خود اختصاص می دهد، لذا نیاز به قرارگاه مدیریت زمین داریم که سایر نهادهای مرتبط با حوزه زمین عضو آن باشند و قیمت آن کاهش یابد. آخرین خواسته من این است که دولت به بحث تولید مسکن استیجاری کمک کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.