نرم افزارحسابداری صدگان

بانک‌های متخلف باید مالیات بدهند

0 832

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌هایی که اقدام به جذب سپرده با نرخ بالاتر از بخشنامه مصوب بانک مرکزی کردند، باید مالیات بدهند تا دفعه دیگر بفهمند که بخشنامه قابل اجرا است.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود کرباسیان امروز در حاشیه اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم در مورد اقدام برخی از بانک‌ها برای دریافت سپرده از مردم با نرخ ۲۳ درصد قبل از اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی گفت: این کار بانک‌ها حتماً مورد تأیید دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نیست و این را به حساب زرنگی نگذارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اقدام بانک‌ها برای جذب سپرده بیش از نرخ مصوب بخشنامه بانک مرکزی از دو جنبه قابل بررسی است، یکی اینکه تخطی کردن آنها از بخشنامه حتماً در هیأت انتظامی بانک مرکزی بررسی می‌شود و دیگر اینکه از نظر وزارت اقتصاد، اگر بانک‌ها نرخ مقرر پولی را به عنوان سپرده از مردم گرفته‌اند، از نظر ما جزء هزینه‌های قابل قبولشان منظور نمی‌شود.

کرباسیان اظهار داشت: مردم در این مورد مقصر نیستند، اما بانک‌های اقدام به این کار کرده‌اند، باید مالیات بدهند، یکبار نقره‌داغ می‌شوند تا دفعه دیگر بفهمند که بخشنامه قابل اجرا است. 

وی همچنین در مورد اقدامات دولت برای خروج از رکود گفت: یکی از بحث‌های مطرح شده در ابلاغیه‌ ریاست جمهوری برای وزارت امور اقتصاد و دارایی، اصلاح نظام بانکی در راستای توسعه تولید و اشتغال است.

کرباسیان اظهار داشت: خوشبختانه لایحه اصلاح نظام بانکی تقدیم مجلس شده است و کمیسیون اقتصادی مجلس به سرعت در حال پیگیری آن است.

وی اظهار داشت: دومین اقدام در راستای خروج از رکود، بحث کاهش سود سپرده‌های بانکی است که این موضوع فضای خوبی را فراهم می‌کند تا بتوانیم سود تسهیلات بانکی را هم کاهش دهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: فعال نمودن بازار سهام و بازار بورس از دیگر اقدامات است که به دنبال آن اجازه دادیم که اوراق در بازار ثانویه تبدیل شود و پیمانکاران بتوانند اوراق مشارکت را در بازار ثانویه عرضه کنند و با این اقدام، کمک مؤثری به آنها شده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی در شهریورماه برای صادرات توسط معاون اول ریاست جمهوری گفت: بالغ بر ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با نرخ ترجیحی ۴ درصد و همچنین مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال به عنوان کمک به واحدهای صادرکننده در نظر گرفته شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: ضمناً فرصتی در شورای فضای کسب و کار به وجود آمد در زمینه حذف مجوزها اقدام کنیم.

کرباسیان اظهار داشت: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم تا از فرصت تمدید شده یک‌ماهه برای پرداخت باقی مانده پول سهام عدالت خود اقدام کنند و برای این کار به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند، تا بعد از آن بتوانیم مالکیت مردم از سهام عدالت را محقق کنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.