نرم افزارحسابداری صدگان

پس انداز پول و راههای ساده ای برای افزایش آن

1 1,582

حسابداراپ

وقتی نوبت به پس انداز می رسد، چالش اصلی افراد پس انداز میزان پول مورد نیاز است؛ چرا که بسیاری از افراد فقط به تنها درآمد ماهانه و ناکافی خود برای پس انداز بسنده می کنند. اگر نتوانید برای مخارج یک ماه خود پس انداز کنید، چطور ممکن است برای مخارج ۳، ۶ و یا ۱۲ ماه خانواده خود پس انداز داشته باشید؟


قبل از هر چیز پذیرفتن این موضوع مهم است که باور داشته باشید پس انداز کردن ممکن است! خیلی از مردم فکر می کنند نمی توانند پس انداز کنند. اگر یکی از این افراد هستید، به پس انداز به عنوان یک احتیاج و ضرورت نگاه کنید یا در بودجه تان آن را یک هزینه فرض کنید.

پندار سیستم

قبل از اینکه به فکر بازنشستگی با خیال آسوده باشید می بایست برنامه ای برای درک بهتر پس  انداز درآمدتان داشته باشید. با برداشتن گام های زیر به هدف مورد نظرتان در پس انداز خواهید رسید:

اول به خودتان حقوق بدهید!

اولین برداشتی که از درآمد ماهانه خود می کنید به حساب پس انداز خود اختصاص دهید، گویی که این پول جزئی از درآمد ماهانه شما محسوب نمی شود. افرادی که از پس انداز عاقلانه ای برخوردارند بهتر از پس موقعیت های اضطراری بر می آیند. برای این منظور یک درصد مشخص از درآمد را در نظر بگیرید و خود را متعهد به پس انداز کردن آن مبلغ کنید. البته مهم نیست که این درصد چقدر باشد. مثلا ده درصد یا بیست یا حتی ۵ درصد. مهمترین نکته عادت کردن و متعهد بودن به کنار گذاشتن آن مبلغ است.

از ایجاد هزینه و بدهی های غیرضروری برای خودتان بپرهیزید.

افرادی که فکر می کنند با استفاده از وام های کوتاه یا بلندمدت برای خود سرمایه ایجاد کرده اند باید تا سالیان سال زیر بار بازپرداخت آن می مانند و در آخر سرمایه ای هم برایشان نمی ماند، در حالی که می توانستند با پس انداز بلندمدت برای بازنشستگی خود بهتر برنامه ریزی کنند.

“بریز و بپاش” های خود را کاهش دهید، از برخی چیزها چشم پوشی کنید، از جایگزین های به صرفه تر استفاده کنید.

فروتنانه و صرفه جویانه زندگی کردن به شما کمک می کند هزینه های روزمره خود را کاهش دهید و برای پول باقیمانده یک برنامه ریزی مالی داشته باشید.

هرچه سریعتر خود را از زیر بار بدهی ها خلاص کنید.

اگر وام های مختلفی گرفته اید، طوری بودجه خود را برنامه ریزی کنید که هرچه سریع تر آنها را تسویه کنید. با کم شدن بار پرداخت بدهی هایتان سریع تر می توانید پس انداز به جا و هدفمند را شروع کنید.

اهل حساب و کتاب باشید.

آنقدر حسابکتاب کنید که به آن میزان پس اندازی که می خواهید برسید! هزینه های غیرضروری در زندگی همه افراد وجود دارند؛ اگر در حال حاضر نمی توانید به میزان کافی برای روز مبادا پس انداز کنید، یا هزینه های خود را کاهش دهید و یا بیشتر کار کنید و درآمدتان را افزایش دهید کنید. انتخاب با خودتان است.

هنگامی که خرید می کنید و یا قصد خرید دارید مبلغ بیشتری را در بودجه خود به آن اختصاص دهید و مابه التفاوت آن را پس انداز کنید. مثلا اگر قصد خرید به میزان ۲۵ الی ۵۰ هزار تومان دارید، در بودجه خود برای آن ۷۵ هزار تومان در نظر بگیرید، سپس ۲۵ هزار تومان را کنار بگذارید.
اگر مبلغی به عنوان پاداش یا هدیه دریافت کردید آن را خرج نکنید و مستقیما به حساب پس اندازتان واریز کنید

کسانی که قدرت پس انداز کردن ندارند، هیچوقت ثروتمند نخواهند نشد- برایان تریسی

پس انداز فعالیتی نیست که فقط یک بار انجامش دهید!

اگر پس اندازی ندارید و یا پس انداز کردن برایتان مشکل است، چاره کار اینست که از مقادیر کم شروع به پس انداز کنید. باید مقداری از پولتان را پس انداز کنید و با تکرار، این کار را به یک عادت تبدیل کنید. موفقیت در ایجاد یک پس انداز هدفمند و به جا، پیوستگی در پس انداز کردن و مقاومت در برابر برداشت از آن در مواقع غیر ضروری است.

پس پول خود را زیر بالشت خود پس انداز کنیم!؟

قطعا اینطور نیست، پولتان را در یک حساب با نرخ سود بالا پس انداز کنید. یک حساب پس انداز مناسب ترین میزان نقدینگی را داشته و همچنین از یک نرخ سود منطقی برخوردار است، هرچند که نرخ سود و نرخ تورم پا به پای هم پیش می روند. با کمی پرس و جو می توانید مناسب ترین حساب پس انداز بانکی را بیابید و به زندگی مالی خود سلامت دوباره ببخشید

 


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. هستی می گوید

    باسلام.من کارمندم و ماهی ۸۰۰هزار تومان حقوقمه.متاسفانه حقوق رو به موقع پرداخت نمیکنن و هر چند وقت مبلغ ۲۰۰ یا ۳۰۰ پرداخت میکنن.مثلا بعد از گذشت ۴۰روز ۲۰۰ و بعد از ۶۰ روز ۳۰۰ میدهند.حال با این شایط من چطوری پس انداز کنم؟ هر چند من استعداد پس انداز کردن را دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.