نرم افزارحسابداری صدگان

باز پس گیری ۶ ساله مالیات بر ارزش افزوده خدمات بیمه درمان و تکمیلی

0 1,359

حسابداراپ

براساس حکم دیوان عدالت اداری و بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، بیمه گذارانی که در ۶ سال گذشته بابت خدمات بیمه درمان و تکمیلی درمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده اند می توانند آن را بازپس گیرند.


به گزارش ایلنا از روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران، بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی سازمان امور مالیاتی  که در سال ۱۳۹۰ ابلاغ شد، تاکنون بابت خدمات درمانی و تکمیلی درمان از بیمه گذاران  مالیات  دریافت می‌شد که بر اساس رای جدید دیوان عدالت اداری، پرداخت کنندگانی که در طی شش سال گذشته  و از زمان اجرای بخشنامه فوق الذکر در صورتحساب هزینه های درمانی مالیات بر ارزش افزوده  پرداخت کرده اند می توانند با مراجعه به سازمان امورمالیاتی آن را مطالبه کنند.

پندار سیستم

سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای به شماره ۹۲۵۳ مورخ نهم مهرماه سال ۱۳۹۰ خدمات درمانی را در صدر بخشنامه معاف اما در سطر آخر همان خدمات درمانی را از معافیت مستثنی اعلام کرد و برآن مالیات بر ارزش افزوده اعمال داشت.

این موضوع طی سالهای گذشته همواره مورد سوال بود چراکه صراحتاً در بند ۹ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به صراحت انواع دارو، لوازم مصرفی، خدمات درمانی، توانبخشی و حمایتی مشمول معافیت مالیاتی ذکر شده بود تا اینکه به شکایت یک دستگاه دولتی موضوع به دیوان عدالت اداری کشیده شد.

در تابستان گذشته دیوان عدالت اداری، رای به ابطال استثنای ذکر شده در بخشنامه ۹۲۵۳ سازمان امورمالیاتی داد که در پی آن رئیس سازمان امور مالیاتی در ابتدای مهرماه جاری حکم دیوان عدالت اداری را برای اجرا ابلاغ کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.