نرم افزارحسابداری صدگان

درصورت منظور نکردن مالیات بر ارزش افزوده، کالا قاچاق محسوب می‌شود

0 620

حسابداراپ

رئیس شعبه هشتم هئیت بدوی تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: اگر فروشندگان در سند مالی خود گزینه مالیات بر ارزش افزوده را قرار ندهند در حکم قاچاق کالا محسوب می‌شود.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هوشنگ رضیعی در همایش پیشگیری از عرضه قاچاق کالا و ارز که پیش از ظهر امروز در سالن اتاق اصناف استان البرز برگزار شد اظهار داشت: هر کالایی که از کشور ورود و خروج دارد باید از مبادی قانونی عبور کند و نقض تشریفات قانونی کالا و ارز را قاچاق می‌نامیم و در دسته بندی جرائم قاچاق قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر کالایی که عواید قانونی و گمرکی آن‌ها پرداخت نشود قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس شعبه هشتم هئیت بدوی تعزیرات حکومتی استان البرز با تاکید بر مبارزه با قاچاق در حوزه کالا و ارز، گفت: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه همراه با رعایت حقوق فروشندگان است و نمی‌خواهیم فضای کسب و کار را دچار اختلال کنیم.

رضیعی با بیان اینکه اگر کالای ایرانی به بازار عرضه شود، قاچاق کاهش می‌یابد  افزود: قاچاق در جامعه معضلات اجتماعی را در پی دارد و تقویت تولید ملی و همکاری صنوف با دستگاه‌های نظارتی و قضایی از مواردی برای ریشه کنی قاچاق در کشور است.

وی گفت: یکی از حقوق‌های فروشندگان این است که بداند ضابط کشف تخلف می‌کند و وظیفه احراز تخلف صنوف بر عهده “قاضی” است.

این مقام مسئول تعزیرات حکومتی البرز با تاکید بر اینکه فروشندگان باید قوانین مقرراتی را رعایت کنند، بیان کرد: باید تمام اقدامات مالی و سند قانونی در بازار مکتوب شود و اگر فروشنده‌ای بخواهد سند را معتبر کند باید امضای قانونی داشته باشد و توصیه اکید می‌شود هیچ وقت اوراق مالی مانند چک و سفته را سفید امضا تحویل ندهید.

رئیس  شعبه هشتم هئیت بدوی تعزیرات حکومتی استان البرز اضافه کرد: اگر فروشندگان در سند مالی خود گزینه مالیات بر ارزش افزوده را قرار ندهند در حکم قاچاق کالا محسوب می‌شود و فاکتور را باید مهم‌ترین سند داد و ستد دانست.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.