- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ابلاغ مالیات سازمان لیگ فوتبال/ اعتراض بررسی می‌شود

سازمان لیگ فوتبال

رییس مالیاتی شهر و استان تهران آخرین وضع حساب‌های مالیاتی سازمان لیگ فوتبال را تشریح کرد.


 

به گزارش ایبِنا، محمدرضا نوری با اعلام آخرین وضعیت حساب‌های مالی و مالیاتی سازمان لیگ فوتبال گفت: سازمان لیگ به عنوان مودی نظام مالیاتی مکلف به ثبت نام، تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر است که متاسفانه با وجود این تکلیف قانونی نسبت به ثبت نام  و انجام تکالیف قانونی خود اقدام نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ در این زمینه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی نداشت، افزود: از پاییز ۸۷ این سازمان نسبت به درآمدهایی که داشته تکلیف داشت که با توجه به عدم انجام این تکلیف همکاران ما بررسی های خود را آغاز کردند و اسنادی به دست آوردند و نسبت به مطالبه این مالیات اقدام کردند.

رییس مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه رقم این مطالبه قابل توجه است، گفت: ممکن است این رقم مورد اعتراض سازمان لیگ بوده باشد که باید از طریق مبادی قانونی خود بررسی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه مدارک و اسنادی به سازمان مالیاتی ارایه نشد گفت: بنابراین در مسیر قانونی، مالیات این سازمان قطعی و اوراق قطعی آن ابلاغ شد.

نوری گفت: با توجه به پرداخت نشدن این مطالبات در موعد مقرر ما از ظرفیت قانونی برای وصول مالیات باید استفاده کنیم که در این راستا یکی از اقدامات اجرایی مسدود کردن حساب های بانکی سازمان بوده است.

رییس مالیاتی شهر و استان تهران افزود: بخش ناچیزی از مطالبات مالیاتی در این حساب ها بود که برداشت شد و ما هنوز پیگیر وصول مطالبات باقی مانده هستیم.

نوری گفت: البته اخیرا آنها درخواست برگزاری جلسه با سازمان مالیاتی را داشته اند که انشاالله در چند روز آینده باید منتظر باشیم و ببینیم چگونه درباره وصول مالیات های باقی مانده هماهنگی صورت گیرد.