نرم افزارحسابداری صدگان

نظارت بر حسابرسان بورس

0 705

حسابداراپ

معاون وزیر اقتصاد سامانه نظارت بر حسابرسان سازمان بورس را همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ رونمایی کرد.


 

پندار سیستم

به گزارش ایبِنا، محمد شرفشایی در جریان بازدید از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل برگزاری نمایشگاه الکامپ، از سامانه رافوس (سامانه نظارت بر حسابرسان سازمان بورس) رونمایی کرد.

این گزارش حاکی است، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیش‌گیری از وقوع تخلفات در حوزه حسابرسان و حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در این حوزه و همچنین نظارت بر حُسن اجرای قانون و مقررات مربوطه، از جمله اهداف راه اندازی سامانه رافوس است.

سامانه رافوس که توسط تیم تحلیل و توسعه مدیریت فناوری سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه شده، وظیفه پوشش کامل فرآیندهای پذیرش و نظارت بر موسسات حسابرسی و اعطای مجوز به عنوان موسسات معتمد سازمان بورس را برعهده دارد.

پوشش فرآیندهای درخواست پذیرش موسسات و شرکا، ثبت تخلفات و صورت‌جلسات کمیته‌های پذیرش، ارتباط با سامانه کدال به منظور ارسال و دریافت اطلاعات مرتبط با حسابرسان در فرآیندهای پذیرش و پس از آن، تولید بیش از ۷۰ گزارش متنوع کارشناسی و مدیریتی به منظور ارایه آخرین وضعیت حسابرسان و فرآیندهای طی شده و تولید خروجی‌های با فرمت‌های مختلف در گزارشات کنترل و سطوح دسترسی مختلف کاربر پسند بودن گرا، جستجوهای هوشمند، سرعت بالا، بهره گیری از قابلیت‌های این سامانه است.

بنابراین گزارش، فازهای آتی پروژه رافوس شامل توسعه زیرسیستم درخواست پذیرش، ارتباط با سرویس ثبت واحوال به منظور احراز هویت شرکا وسایر کارکنان موسسات حسابرسی، ارتباط با سامانه شکایات وتخلفات و افزودن برخی از ویژگی های جدید بزودی شروع خواهد شد.

گفتنی است، این سامانه از آخرین تکنولوژی ها در حوزه توسعه سامانه های و به بهره می برد و سرعت بالا و تولید خروجی های مختلف و رعایت تمامی ملاحظات امنیتی در حال حاضر در سامانه دیده شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.