نرم افزارحسابداری صدگان

زنان خانه‌دار از مزایای بیمه برخوردار می‌شوند

0 764

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: زنان خانه‌دار در طول برنامه ششم توسعه از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

پندار سیستم


به گزارش مهر، محمد فیضی شامگاه دوشنبه در آیین بازگشایی ششمین نمایشگاه توانمندی زنان در اردبیل تصریح کرد: در راستای تحکیم خانواده مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را در برنامه ششم توسعه قرار داده که بر اساس آن زنان خانه‌دار از مزایای بیمه برخوردار شوند.

وی افزود: این مصوبه در راستای حمایت از زنان خانه‌داری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به دلیل اینکه در سال جاری برش مالی ندارد، اجرا نمی‌شود اما در چهار سال مابقی برنامه ششم به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مصوبه دیگر برنامه ششم توسعه را ارائه گزارش شاخص‌های ارتقا زنان از سوی معاونت امور زنان  خانواده عنوان کرد و گفت: همچنین با اجرایی کردن اصول تحکیم ضروری است جایگاه سازمانی زنان مشخص شده و برای رعایت عدالت سازمانی اقدام شود.

فیضی به ماده ۸۰ و ماده ۲ برنامه ششم توسعه نیز اشاره و تاکید کرد: در این مواد قانونی کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی طرح‌شده که لازم است طرح جامع برای توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار اجرا شود.

وی از معیارهای توسعه‌یافتگی را توجه به زنان در جامعه عنوان کرد و گفت: سهم زنان شاغل به کل زنان بیانگر عدالت جنسی در یک جامعه است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هر قدر نقش بانوان برجسته شود در افزایش کیفیت و کمیت توسعه اقتصادی اثرگذار خواهد بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.