نرم افزارحسابداری صدگان

تطبیق ۸۰ درصدی صورت های مالی بانک ملی با استانداردهای بین المللی

0 1,147

حسابداراپ

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: افشای اطلاعات بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (آی.اف.آر.اس-IFRS) که بانک مرکزی بر اجرای آن در نظام بانکی ایران تاکید دارد، تا ۸۰ درصد در صورت های مالی بانک ملی ایران پیاده سازی شده است.


پندار سیستم

به گزارش یکشنبه بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» افزود: در صورت های مالی نمونه جدید بانک مرکزی همسو با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، افشای اطلاعات به صورت جامع تر و کامل تر صورت می گیرد که نیاز استفاده کنندگان از اطلاعات مالی را بهتر تامین می کند.
به گفته حسین زاده، تطبیق صورت های مالی از پارسال در بانک ملی ایران آغاز شد و با سرعتی که در پیشرفت آن دیده می شود، امید می رود سال آینده صورت های مالی بانک به طور کامل با این استانداردها تطبیق پیدا کند.
رییس هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: بانک ملی ایران پارسال و امسال، ۲سری از صورت های مالی را تهیه کرد که یکی از آنها صورت های مالی بر اساس استانداردهای ملی و دیگری صورت های مالی جدید مطابق با استانداردهای گزارشگری مالی (بر پایه نمونه بانک مرکزی) بود.
وی افزود: بانک ملی ایران در سال مالی ۱۳۹۴ نیز با وجود مشکلات و محدودیت زمان، صورت های مالی را با توجه به ظرفیت موجود تهیه و پیش از برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی و اعضای مجمع ارائه کرد.
به گفته حسین زاده، صورت های مالی بانک ملی ایران هر سال پس از تایید مجمع عمومی منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی ۲سال پیش صورت های مالی نمونه ای را با الهام از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تدوین کرد و از بانک ها خواست صورت های مالی سالیانه خود را بر مبنای آن تدوین کنند تا مجوز برگزاری مجمع عمومی را از بانک مرکزی بگیرند.
این استانداردها بر مبنای شفافیت در عملکرد شرکت ها، کاهش ریسک و دارایی های موهوم و جلوگیری از شناسایی سودهای سمی در صورت های مالی شرکت ها تدوین شده است.
تاکنون بانک های ملت، تجارت، خاورمیانه، آینده، ایران و ونزوئلا، قرض الحسنه مهر ایران، حکمت ایرانیان و انصار با رعایت این استانداردها در صورت های مالی خود و کسب مجوز بانک مرکزی در موعد مقرر و طبق اعلام قبلی، مجمع خود را برگزار کرده اند.
به گفته مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری بانک مرکزی، بانک ها باید صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را تهیه و ارسال کنند.
علت اصرار بانک مرکزی بر رعایت این استانداردها به اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و گشایش های بین المللی پس از آن باز می گردد؛ زیرا یکی از پیش‌شرط‌های ورود بانک‌ها به عرصه بین‌الملل، انطباق هرچه بیشتر صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی بود.
اواخر سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست صورت‌های مالی خود را مطابق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه و تنظیم کنند.
امسال نیز این سیاست پیگیری می شود و بانک ها و موسسه های اعتباری باید صورت های مالی خود را بر پایه نمونه بانک مرکزی تهیه و ارسال کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.