نرم افزارحسابداری صدگان

سبقت درآمد مالیاتی کشور از نفت

0 566

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پیامی تاکید کرد: امروز نقش مالیات در بودجه کشور همواره روندی صعودی داشته تا جایی‏ که اخیرا این نقش از درآمدهای نفتی نیز پیشی گرفته است.

پندار سیستم



به گزارش ایرنا، سید کامل تقوی نژاد در این پیام که به مناسبت پایان ماه‌های ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان (خرداد و تیر) منتشر شد، آورده است: دو ماه تلاش و کار سخت و مداوم کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین همراهی و همدلی مودیان محترم برای ارائه اظهارنامه مالیاتی بابت عملکرد سال ۹۵ به پایان رسید.
«خرداد و تیرماه، موعد خوداظهاری مودیان محترم مالیاتی، بی‎تردید جلوه‎ای چشم‎نواز از حضور گسترده، مشارکت جمعی و تلاش فراگیر برای خدمت به کشور در قالب تامین سهم مهمی از بودجه جاری است.»
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: نظام مالیاتی ایران در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» مزین گشته، رویکردها و سیاست‎های مشخصی را در ارتباط با تعامل با مردم، اعتمادآفرینی در جامعه، حمایت از فعالان اقتصادی و تکریم مودیان مالیاتی به مرحله اجرا درآورد.
«ماحصل تلاش‌های اخیر برنامه‎ریزان نظام مالیاتی به گونه ‏ای بوده که تبلور کارکردها و کارویژه‌های مالیات در اقتصاد و نمود اثرات برجسته و بی‎مانند آن در رشد و توسعه ملی، امروز برای همگان روشن و آشکار است و هر ساله شاهد ارتقای مناسبات فیمابین نظام مالیاتی و جامعه مودیان هستیم.»
تقوی نژاد در ادامه آورده است:مالیات به عنوان یک ابزار مالی توانمند و کارآمد در حوزه مدیریت اقتصادی کشور، اینک مسیری که برای دهه‏‌ها اقتصاد ملی توان پیمودنش را نداشت، هموار ساخته و بودجه کشور به سمت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی خیز برداشته است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این پیام خاطرنشان ساخت: در شرایطی که اثرات و زمینه‏‌های مصرف مالیات در جامعه با اذهان عمومی قرابت نزدیکی یافته است، مالیات به عنوان نمادی از اراده و خواست مردمی برای مشارکت در امر توسعه پایدار کشور، در عرصه جامعه رخ‎‏نمایی می‎کند.
وی در ادامه این پیام می‌افزاید: امروز نقش مالیات در بودجه کشور همواره روندی صعودی داشته تا جایی‏ که اخیرا این نقش از درآمدهای نفتی نیز پیشی گرفته است.
تقوی نژاد تصریح کرده است: در چنین فضایی که اجماع کم‎نظیری در ارکان مختلف نظام پیرامون افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی پدید آمده و همچنین همراهی و همنوایی مطلوبی از سوی مردم به عنوان نقش ‏آفرینان اصلی نظام مالیاتی مشاهده می‎شود، شرایط برای تداوم اصلاحات و تحولات نظام مالیاتی مهیا شده و زمینه رشد درآمدهای مالیاتی متناسب با ظرفیت‎های اقتصاد کشور با تکیه بر سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‎های کلان کشور بیش از هر زمان دیگر مساعد گذشته است. تقوی نژاد در بخشی از این پیام تاکید کرده است: آگاهی عمومی نسبت به آثار متعدد و مزایای پرشمار پرداخت مالیات در آبادانی و عمران شهرها و روستاها و توسعه زیرساخت‎های شهری و همچنین پیشبرد اهداف دولت در حوزه‎های امنیت، بهداشت، آموزش و تامین مالی امورات جاری کشور که ماحصل اجرای برنامه‎های وسیع و اثربخشی در حوزه فرهنگ‏سازی مالیاتی و همچنین اطلاع‌رسانی‎های موثر و بهنگام به افکار عمومی است، از اهمیت ویژه ‏ای برخوردار است؛ چرا که کارکردهای مالیات به‌ویژه در حوزه‏‌هایی همچون توزیع ثروت در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی، نه صرفا یک برنامه کلان دولت‌محور، بلکه یک خواست ملی و مطالبه عمومی و شهروندی به شمار می‌رود. بنابراین مودیان محترم مالیاتی در میدانی ایفای نقش می‌کنند که خود مطالبه‌ گر آن بوده و هر مودی به نسبت سهم مشارکت خود در این حرکت جمعی سهیم و اثرگذار است.
تقوی نژاد با قدردانی از همکاری رسانه‌های جمعی برای اطلاع‌رسانی به مردم و فرهنگ‌سازی اثربخش در زمینه امور مالیاتی، ابراز امیدواری کرده است که مجموعه پرتوان سازمان امور مالیاتی کشور، استوارتر از همیشه در مسیر تعالی نظام مالیاتی و تحقق سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور گام بردارد.
گفتنی است، ماه‌های خرداد و تیر ماه هر سال فصل مالیاتی صاحبان مشاغل به شمار می‌رود که می‌بایست اظهارنامه مالیاتی خود را برای سال مالی قبل به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.
ماه خرداد به اشخاص حقیقی و ماه تیر به اشخاص حقوقی اختصاص دارد و مودیان مالیاتی برای برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم می‌بایست اظهارنامه خود را در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.
پارسال دولت ۱۰۱۴.۷ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرد که این درآمدها صرف امور دفاعی، آموزش، پژوهش و بهداشت و سلامت شهروندان می‌شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.