- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

محاسبه مالیات شفاف شود

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تشخیص میزان مالیات ها مشکلاتی وجود دارد، گفت:در شرایطی که اقتصاد کشور در رکود قرار دارد باید از اعمال فشارهای مالیاتی جلوگیری شود.


امیر خجسته در گفت وگو با خبرگزاری خانه  ملتدر خصوص جلوگیری از فرارهای مالیاتی گفت:تهیه قانون جامع در زمینه اخذ مالیات و وجود شفافیت در محاسبه و اخذ مالیات از لازمه های شفافیت در اقتصاد است.

نماینده مردم همدان و فامینن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در تشخیص میزان مالیات ها مشکلاتی وجود دارد و در این رابطه می توان به دغدغه های صنوف مختلف در استان همدان اشاره کرد.

خجسته افزود:با توجه به پیگیری های انجام شده به بخشی از مسائل و مشکلات مالیاتی در استان همدان رسیدگی شد اما متاسفانه مشکلات در این رابطه همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد:در شرایطی که اقتصاد کشور در رکود قرار دارد باید از اعمال فشارهای مالیاتی جلوگیری شود و باید مالیات ها براساس واقعیات اقتصاد محاسبه شود.

خجسته ادامه داد:در خصوص فرارهای مالیاتی باید اقدامات اساسی انجام شود به دلیل اینکه تاخیر در تعیین تکلیف رسیدگی به موضوع فرارهای مالیاتی باعث استفاده از رانت توسط برخی ها می شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی  مجلس شورای اسلامی یادآور شد:نباید فشار مالیات روی اشخاصی باشد که در حال حاضر به قانون عمل می کنند بلکه باید با استفاده از سیستم جامع مالیاتی مانع از فرار مالیاتی شد.