نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط جدید صدور دسته‌ چک

0 1,594

حسابداراپ

بانک مرکزی با اعلام شرایط جدید ارائه دسته‌چک اعلام کرد، تحویل دسته‌چک به مشتری دارای سابقه چک برگشتی، بدهی غیرجاری و یا مشمولین موضوع ماده ۷ قانون صدور چک ممنوع است.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنابر اعلام بانک مرکزی، تحویل دسته‌چک جدید منوط به بازگشت حداقل ۸۰ درصد از برگه‌های آخرین دسته‌چک مشتری، اعم از صادرشده یا ابطال‌شده، به بانک خواهد بود.
نحوه شناسایی متقاضی افتتاح حساب جاری مطابق با مفاد قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی می‌باشد.
بنابراین گزارش، برای جلوگیری از بروز هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری احتمالی از طریق چک، بر شناسایی کامل شخص حقیقی و حقوقی به‌منظور افتتاح حساب جاری تأکید می‌گردد.
مسئولیت عدم‌رعایت یا تخطی از مقررات دستورالعمل حساب جاری با هیئت مدیره هر بانک است و در صورت تخلف، مشمول مجازات‌های انتظامی موضوع ماده ۴۴ قانون پولی و بانکی کشور می‌گردد.
فرم اشخاص دارای بیش از ۲۰ فقره چک برگشتی با نظارت واحد بازرسی آن بانک تکمیل و به‌طور مستمر در دو مقطع پایان شهریور ماه و پایان اسفند ماه هر سال به‌منظور اتخاذ تدابیر نظارتی مقتضی به این مدیریت کل ارسال نمایند.
مدیریت بازرسی آن بانک نسخه‌ای از گزارش‌ها و نتایج بازرسی‌های صورت‌گرفته در این خصوص را به‌همراه مستندات مربوطه، به‌طور ماهانه به این بانک ارسال نمایند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.