نرم افزارحسابداری صدگان

سهم بیمه متقاضیان طرح کارورزی

0 1,147

حسابداراپ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای مرحله اول کارورزی در حال حاضر تا ۳۰۰ هزار تومان سهم بیمه متقاضیان شرکت‌کننده در این طرح پرداخت می‌شود.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی ربیعی امشب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که در سالن استانداری برگزار شد اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان لرستان از ۲۰ درصد به ۱۳ درصد کاهش‌یافته و این امر امیدوارکننده است.

وی بابیان اینکه تعداد بیکاران استان ۷۸ هزار نفر است که سالی ۱۰ هزار نفر به این میزان اضافه می‌شود، افزود: این امر در کنار افزایش نرخ مشارکت در این استان بوده و اگر این روند ادامه یابد و سال‌به‌سال درصدی از آن بهبود یابد می‌توان از دیگر استان‌ها جذب نیرو داشت این نرخ را کاهش داد و مهاجرت‌پذیری هم ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تائید این موضوع که این استان جایی نبوده که ذوق سرمایه‌گذاری بزرگ در آن ایجاد شود و بسیاری از افراد تمایل نداشته‌اند سرمایه خود را به این استان بیاورند، تصریح کرد: ظرف ۵ سال ۱۴ پله فضای کسب‌وکار بهبودیافته که نشان‌دهنده عملکرد صحیح در درون استان است و هماهنگی بین بخشی در استان در این راستا بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به لزوم مقررات زدایی در بخش کار و تأمین اجتماعی گفت: تعداد جلسات قابل‌توجه اقتصاد مقاومتی در استان لرستان نشان‌دهنده بهبود فضای کسب‌وکار است.

ربیعی خاطرنشان کرد: برای مرحله اول کارورزی در حال حاضر تا ۳۰۰ هزار تومان سهم بیمه متقاضیان شرکت‌کننده در این طرح پرداخت می‌شود و اگر افراد بتوانند بعد از دوره کارورزی جذب شوند بیش از یک سال سهمیه بیمه آن‌ها را تقبل می‌کنیم.

وی با اشاره به رشد صادرات و ارزش‌افزوده در استان  لرستان گفت: باید بتوان صنایع تبدیل در بخش کشاورزی و خدمات و صنایع کوچک را فعال کرد چراکه قیمت تمام‌شده شغل بسیار بالا رفته و به‌ناچار باید به مشاغلی رو آورد که رصده ای پر کشش هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از عملکرد از بانک‌ها تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی گریبان گیر بانک‌ها شده و تلاش شده با کاهش تورم بانک‌ها حرکت کنیم و بانک‌ها باید در قیمت تمام‌شده پول کمک کنند اما باید ترکیبی لحاظ شود تا قیمت تمام‌شده پول کاهش یابد که درروش تأمین مالی خرد شیوه‌ای وجود ندارد.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مشوق کارفرمایی و کارورزی عنوان کرد: باید بتوانیم هزار میلیارد تومان هم برای یارانه دریافت کنیم و علاوه بر این بودجه امسال صندوق کارآفرینی ۳۰ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و به ۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید و در صورت سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها، دو برابر تسهیلات با سود ۴ درصد به آن‌ها اعطا می‌شود.

ربیعی با تأکید بر راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی گل در لرستان گفت: گل صنعت رو به رشدی است علاوه بر آن بسته‌بندی حبوبات در الشتر و نورآباد می‌تواند این شهرستان را تبدیل به کانون نخود کند که اگر در قالب تعاونی فعالیت صورت پذیرد می‌توانند با دریافت تسهیلات رشد کنند.

به گفته وی در شرایط فعلی سیمان صنعت سودآوری نیست و امید ما به صادرات به کشور عراق بوده که ناچار به دنبال کردن آن هستیم تا به محیط‌زیست کمک شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.