نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش اقلام معاف از مالیات بر ارزش افزوده

0 1,023

حسابداراپ

پندار سیستم

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس از افزایش اقلام معاف از مالیات بر ارزش افزوده در جلسه امروز کمیسیون عمران خبر داد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مواد مربوط به حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: ماده مربوط به حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی با اصلاحاتی به تصویب رسید. براساس تصمیم امروز چند قلم کالا در حوزه حمل و نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، راهسازی و تجهیزات فرودگاهی به مجموعه «کالاهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده» افزوده شد.

وی افزود: بنا بر دیگر تصمیم کمیسیون، علاوه بر معافیت خدمات حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و انتقال لوله‌ای بین‌المللی خدمات حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و انتقال لوله‌ای داخلی نیز به ماده مربوطه افزوده شد. همچنین کمیسیون عمران پیشنهاد دولت در لایحه را علاوه بر ارائه خدمات ناوبری، ارتباطی و مراقبت از هواپیمای عبوری از آسمان ایران را به کلیه پروازهای داخلی نیز تعمیم داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دیگر دستور کمیسیون متبوعش گفت: تصمیمگیری درباره معافیت مالیاتی سازمانهای خدمات‌رسانی زیرمجموعه شهرداری تهران و تقسیم مالیات بر ارزش افزوده فی مابین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری به جلسه بعد موکول شد.

بدری افزود: شهرداریها به سازمانهای وابسته از جمله آتشنشانی، اتوبوسرانی، آرامستانها، پسماند و سایر سازمانهای خدماتی کمک مالی می‌کند.  این سازمانها در حقیقت وظایفی که بر عهده شهرداری تهران است را به انجام می‌دهند و نباید از هیچ یک مالیات دریافت شود. دولت در لایحه اصلاحی خود فقط سازمان آتشنشانی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده است اما به عقیده برخی از اعضای کمیسیون این پیشنهاد با روح قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایرت دارد و باید شامل همه سازمانهای خدماتی زیرمجموعه شهرداری تهران شود.  تصمیمگیری نهایی در این خصوص به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

 



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.