نرم افزارحسابداری صدگان

از کسب و کارهای اینترنتی مالیات دریافت نمی‌کنیم

0 706

حسابداراپ

وزیر اقتصاد گفت: از کسب و کارهای اینترنتی به مفهوم تجارت الکترونیک مالیات دریافت نمی‌کنیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت در خصوص آخرین وضعیت توزیع سهام عدالت گفت: ‌ همان‌طور که مردم کشور می‌دانند، سهام عدالت اقدامی برای گسترش مالکیت عمومی مردم و توزیع عادلانه درآمد و فروش اقساطی سهام مربوط به شرکت‌های دولتی بود؛ با توجه به اینکه طبق قانون، ده سال برای پرداخت این سهام تعیین شده و سال ۹۵ سال آخر آن بود، ما باید این طرح را به سمت وضعیت نهایی و آزادسازی پیش می‌بردیم. از این رو وضعیتی از صورت حساب‌های مردم به آن‌ها ارائه شد و الان همه می‌دانند چه میزان از این سهام را مالک شدند و اگر بخواهند مالک مابقی شوند، چقدر باید پرداخت کنند.

او خاطرنشان کرد: ما ۵۰ میلیون سهام‌دار در سهام عدالت داریم که سود سال ۹۵ متعلق به سهامداران است. این سود بعد از اینکه مجامع این شرکت‌های سرمایه پذیر برگزار شود و سود قطعی مشخص شود، توزیع خواهد شد. نسبت به اصل سهام هم مراحل آزاد سازی در حال انجام است و به زودی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و قابلیت معامله می‌یابد.

او در خصوص اینکه آیا از کسب و کارهای اینترنتی مالیات دریافت می‌شود یا نه گفت: از کسب و کارهای اینترنتی به مفهوم تجارت الکترونیک مالیات دریافت نمی‌کنیم.

طیب‌نیا در مورد اینکه چه کاری برای فرار مالیاتی باید کرد، گفت: این سوال پاسخی طولانی دارد اما یکی از اهداف مجموعه اصلاحات از جمله طرح جامع مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی درآمد‌های واقعی افراد بر اساس اطلاعات شفاف و کسب مالیات حقه است.

پندار سیستم

وزیر اقتصاد درباره بحث موسسات مالی و اعتباری نیز گفت: مسئولیت نظارت و کنترل این موسسات با بانک مرکزی است. بانک مرکزی برای هر کدام متناسب با شرایط و مقتضیات، شرایطی را تنظیم کرده و در حال اجراست و جزییات آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

او تاکید کرد: رییس بانک مرکزی با جدیت در حال پیگیری است. بخشی از موسسات ساماندهی شدند و بقیه در دستور کار هستند و هدف اصلی بانک مرکزی حراست از حقوق سپرده گذران است.

طیب‌نیا درخصوص اقدامات دولت برای اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه‌های مختلفی در اقتصاد مقاومتی انجام دادیم که می‌توانیم لیست آن را در اختیار شما قرار دهیم. تمرکز ما برای رشد و آسیب‌شناسی فرایند رشد بوده است. اقتصاد مقاومتی با هدف رشد اقتصادی مستمر و پایدار و رشدی است که هم بالا باشد هم شرایط زندگی مردم را ارتقا دهد و هم آسیب‌پذیری کمتری نسبت به تکانه‌های خارجی داشته باشد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما امسال در شرایط خاص و خطیری هستیم، گفت: امسال سال اول برنامه ششم است. این برنامه نرخ رشد ۸ درصدی را هدف قرار داده؛ اگر بخواهیم شرایط زندگی مردم را ارتقا دهیم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، باید به رشد مناسب برسیم.

او با بیان اینکه در این مسیر با چالش‌هایی مواجه هستیم که می‌تواند فرآیند رشد را با مشکل مواجه کند، گفت: مشکلات تامین مالی و سیستم بانکی نیازمند اصلاحات ساختاری است. ساختار بودجه دولت باید اصلاحات اساسی داشته باشد. بدون اصلاح ساختار بودجه نه با تورم می‌شود مقابله کرد نه به رشد اقتصادی پایدار می‌شود دست یافت؛ چالش‌های جدی دیگری هم داریم که باید با برنامه منسجم با آن مقابله کرد.

طیب نیا در پایان خاطر نشان کرد: مقابله با این چالش‌ها مستلزم وجود یک برنامه منسجم و تیم اقتصادی منسجم و دولت منسجم است. به همین منظور رییس‌جمهور تیم منسجم اقتصادی ایجاد کرده تا در مسیر این اهداف حرکت کند و ما هم به عنوان سرباز نظام آماده خدمت هستیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.