- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

گلایه از عملکرد تامین اجتماعی درباره مرخصی زایمان/ پاسخ مدیرعامل سازمان

برخی مخاطبان می‌گویند سازمان تامین اجتماعی درباره اجرای مقررات در خصوص مرخصی زایمان بیمه‌شدگان، همکاری لازم را نمی‌کند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو سازمان عمومی غیردولتی یعنی شهرداریها و سازمان تامین اجتماعی بیشترین تعداد شکایت را در مرجع رسیدگی به شکایات اداری یعنی دیوان عدالت اداری دارند زیرا با وجودی که آنها عموما از بودجه نفتی و عمومی کشور بهره ای نمی برند ولی مقررات سازمان های عمومی درباره آنها وضع می شود و برخی از این مقررات چون دارای بار مالی است، به گفته مدیران این سازمانها قابل اجرا نیست و باعث شکایت مردم می شود.
در این باره، گلایه هایی از سازمان تامین اجتماعی و اجرای مقررات مربوط به مرخصی زایمان تاکنون در رسانه ها مطرح شده. از جمله مخاطبی که خود را سارا دبیریان معرفی کرده اینطور مشکل خود را در سرویس مشکلات مردم شرح داده است: با سلام سازمان تامین (اجتماعی) علیرغم محکومیت در دیوان عدالت اداری بابت مرخصی زایمان از پرداخت حق و حقوق بنده استنکاف میکند و در دوران مرخصی هم بسیار برای بنده سنگ اندازی نمود بطوری که تا یک هفته مانده به زایمان دفترچه بنده رو تمدید نمیکرد مستندات موجود میباشد با تشکر.
در این باره سیدتقی نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی با موضوع بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این مطلب را توضیح داد. او در پاسخ به این سوال که تامین اجتماعی برای تکریم بحث خانواده و استفاده از مرخصی زایمان برای بانوان شاغل چه برنامه ای دارید، نقطه نظراتش را بیان کرد.
او اظهار کرد: ما قبول داریم که باید این مرخصی افزایش یابد اما در قانون آمده است که منابع مالی آن باید تامین شود.
نوربخش با بیان اینکه موضوع در دست مذاکره با دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات انباشته شده را حل کردیم اما روی این موضوع همچنان در حال رفع مشکل هستیم.
مدیرعامل تامین اجتماعی ادامه داد: قرار است با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌جهت تامین بودجه آن، اقداماتی صورت گیرد.