نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه اخذ مالیات از فوتبالیست‌ها

0 1,236

حسابداراپ

رئیس امور مالیاتی استان تهران از برگزاری جلسات با مسئولان فدراسیون فوتبال و نمایندگان مجلس برای روشن شدن وضعیت مالیاتی فوتبالیست ها خبر داد و گفت: بر اساس توافق انجام شده، مقرر شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران ذکر مبلغ مورد توافق باشد.



به گزارش ایلنا از رسانه مالیاتی ایران، محمدرضا نوری با بیان اینکه در این جلسات سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود حضور داشتند، درباره تفاوت رقم درج شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت: در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس تر بود ، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است.

وی با اشاره به شفاف سازی های صورت گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت: این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به صورت شفاف تعیین شود ، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت.

نوری تاکید کرد: اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

نوری درباره ممنوع الخروجی برخی ورزشکاران نیز اظهار داشت: یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی ، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدویت های اجتماعی تلقی می شود.

وی افزود: ممنوع الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست.

رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: وزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مودیان مالیاتی هستند ، تکالیفی دارند و با گروه بندی جدید مشاغل ، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروههای سه گانه قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاهها و فدراسیونها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

نوری گفت: خود ورزشکاران نیز می توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد ، طبق ضوابط با آنها برخورد می شود.

معافیت مالیاتی مشاغل با ۱۵۶ میلیون تومان درآمد
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران همچنین گفت: برای کسانی که حجم فروش آنها کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان برای سال مالیاتی ۹۵ باشد، مالیات مقطوع درنظر گرفته ایم.

پندار سیستم

نوری افزود: مالیات سال ۹۴ این گروه هر میزان باشد، با هشت درصد رشد ، مالیات آنها مقطوع می شود و مشمول مالیات جدیدی نخواهند بود و ضرورتی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز ندارند و اسناد و مدارکی نیز تسلیم نمی کنند.

وی تاکید کرد: ما برای این افراد این فرصت را در نظر گرفتیم که مالیات خود را در چهار قسط پرداخت کنند و جرایم دیرکرد آنها نیز قابل بخشودگی خواهد بود.

نوری گفت: مردم نگران تسلیم اظهارنامه برای این گروه نباشند و کسانی که مشمول این دستورالعمل اجرایی قرار می گیرند، جریمه ای برای تسلیم نکردن اظهارنامه شامل حال آنها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در سامانه سازمان امور مالیاتی دستورالعمل های کامل این موضوع وجود دارد و حتی اگر افرادی قبلا اظهارنامه هایی را ارائه کرده اند می توانند مراجعه کنند و از دستورالعمل های جدید استفاده کنند.

رئیس امور مالیاتی استان تهران افزود: با اینکه انتهای خردادماه، روزهای پایانی تسلیم اظهار نامه های مالیاتی برای صاحبان مشاغل است، اما اشخاص حقوقی و صاحبان املاک می توانند اظهارنامه های خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند.

نوری با اشاره به مطلوب بودن وضعیت اظهارنامه های مالیاتی گفت: با توجه به اینکه تغییراتی در قانون مالیات های صورت گرفته و گروه بندی های صاحبان مشاغل هم تغییراتی داشته ، لازم است مودیان مالیاتی در این دو روز پایانی خردادماه از طرق مختلفی که وجود دارد به تکمیل و تسلیم اظهارنامه های الکترونیکی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بروز تغییرات در قانون مالیات ها گروههای صاحبان مشاغل و بر اساس اصلاحاتی که صورت گرفت، شش گروه خاص مانند وارد کنندگان، صادرکنندگان، کارخانه داران، رستوران داران، صرافی ها و نظایر آن در گروه اول قرار می گیرند اما معیار تقسیم بندی حجم فعالیت، درآمد و فروش مشاغل خواهد بود.

نوری گفت: مشاغل در سه گروه تقسیم بندی می شوند ، گروه یک شامل افرادی می شود که در یک سال مالیاتی بالغ بر سه میلیارد تومان فعالیت داشته اند ، گروه دوم کسانی هستند که یک تا سه میلیارد تومان درآمد داشته اند و گروه سوم نیز کسانی هستند که زیر یک میلیارد تومان فعالیت کرده اند.

وی افزود: با توجه به این تقسیم بندی ، بیشتر جامعه در گروه سوم قرار می گیرند و ما برای این گروه تسهیلات ویژه ای قائل شدیم و با توافقاتی که با اتاق اصناف ایران داشیم، اختیاراتی در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات داشتیم.

وی درباره حذف مالیات ارزش افزوده برای برخی از مشاغل مانند طلافروشان گفت: تاکنون و بر اساس قانون فعلی طلافروشان مشمول ارزش افزوده هستند و نکاتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح هست هنوز به تصویب نهایی نرسیده و اگر قانون شد ما به آن عمل می کنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.