نرم افزارحسابداری صدگان

مودیان مالیاتی مشاغل بر اساس حجم فعالیت تقسیم بندی می شوند

0 2,682

حسابداراپ

در سال جاری تقسیم بندی مودیان مالیاتی مشاغل برای تنظیم اظهارنامه بر اساس حجم فعالیت و با مکانیزم جدید انجام می شود.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل با حضور مدیرکل، معاونین و ماموران مالیاتی بخش مشاغل روز سه شنبه در محل اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد.

مصطفی پورامیدی در این کارگاه آموزشی تصریح کرد: به دنبال تغییر در نحوه تکمیل و ارسال اطلاعات اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی در سال جاری، کارگاه آموزشی اظهارنامه صاحبان مشاغل برگزار شده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل اداره کل برای دریافت اظهارنامه صاحبان مشاغل گفت: برای رفاه حال مودیان و تسهیل در ارائه اظهارنامه برنامه ها و تدارکات ویژه ای را در حوزه تبلیغات، اطلاع رسانی، تکریم ارباب رجوع و کاهش زمان انجام فرایندها در نظر گرفته ایم و امیدواریم امسال نیز همچون سنوات قبل به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

پورامیدی با اشاره به شرایط و ضوابط ارائه اظهارنامه در سال جاری تصریح کرد: تقسیم بندی گروههای شغلی به الف، ب و ج که در سنوات قبل مشخص شده بود، امسال به سه گروه ۱، ۲، ۳ تغییر یافته و اساس تعیین گروه شغلی نه بر مبنای نوع فعالیت، بلکه بر اساس حجم فعالیت است لذا اگر مودی در سال گذشته در گروه شغلی «ج» بوده امسال الزاما در گروه ۳ نخواهد بود بلکه مکانیسم جدید در این زمینه تعریف شده است.

وی یادآورشد: اجرای توافق در شرایط جدید منوط به قطعی شدن عملکرد سال ۱۳۹۴ است و این موارد باید به مودیان محترم اطلاع رسانی انجام شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: واحدیابی و شناسایی مودیان جدید، اولویت دادن به ۲۰۰۰ پرونده بزرگ ادارات کل، فرایند اجرایی شدن صندوق مکانیزه فروش و تعیین ضرب العجل برای برداشت اطلاعات سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ حداکثر تا پایان خردادوسالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ تا پایان تیرماه از جمله مهمترین موضوعات مورد تاکید در اجلاس اخیر مدیران امور مالیاتی استانها بوده است.

پورامیدی همچنین با اشاره به شرایط خاص ارائه اظهارنامه در سال جاری، قطعی شدن بیش از ۸۴ درصد پرونده های عملکرد سال ۱۳۹۴ اداره کل را اقدامی مهم در این راستا عنوان کرد و خواستار ابلاغ و قطعی شدن مابقی پرونده ها در اسرع وقت شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.