- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مودیان مالیاتی مراقب افراد سوجو باشند

دادستانی انتظامی مالیاتی به مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل سراسر کشور در خصوص احتمال کلاهبرداری و سودجویی به انحای مختلف هشدار داد.



به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بنابر اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی، برخی افراد سودجو تحت عنوان مأمور مالیاتی یا با عناوینی همچون واسطه، دلال، کارچاق کن و… با استفاده از مدارک شناسایی جعلی و با به نمایش گذاشتن مبالغه آمیز سربرگ‌های آرم‌دار سازمان امور مالیاتی کشور و بعضا با آگاهی از نقاط ضعف افراد به واحدهای کسبی شهروندان مراجعه و با ذکر وعده و طرح مسائلی در زمینه تسهیل در امور مالیاتی آنها و برخورداری از تخفیفات مالیاتی، بخشودگی جرایم و غیره، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم(ارائه شماره حساب شخصی خود به مودیان) اقدام به اخاذی می نمایند، لذا ضمن مراقبت های لازم به موارد زیر توجه نمایند:



۱.شهروندان محترم همواره توجه داشته باشند که مأموران مالیاتی نمی توانند از مودیان درخواست وجه نقد به صورت مستقل نمایند و بدانند که هرگونه واریز مالیات می بایستی با استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی، درگاه های الکترونیکی اینترنتی یا مراجعه به شعب بانک های اعلام شده، به حسابهای خزانه ای ادارات کل امور مالیاتی انجام پذیرد.



۲.قبل از ارائه هرگونه پاسخ یا توضیح، از مأمورانی که به شکل مشکوک مراجعه می کنند،کارت شناسایی بخواهند و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه کرده و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت، به تاریخ اعتبار آن توجه کنند.



۳. سازمان امور مالیاتی کشور هیچ گونه پیامک، نامه، نمابر یا رایانامه، متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب های بانکی(از قبیل شماره حساب یا شماره کارت، تاریخ انقضا و رمز دوم کارت بانکی) به مودیان محترم ارسال نکرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.



۴.مودیان محترم مالیاتی و فعالان اقتصادی در مواجهه با افرادی که چنین خواسته هایی را مطرح می کنند باید هوشیار باشند و موارد مشکوک را سریعا به دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن ۳۹۹۰۳۵۴۴ و یا دفتر مرکزی حراست سازمان به شماره تلفن ۳۹۹۰۳۷۵۳ اطلاع دهند و از پرداخت هرگونه وجهی به آنان خودداری کنند و سعی نمایند ضمن به خاطر سپردن چهره آنها، مشخصات دیگر از قبیل شماره پلاک خودرو یا موتور سیکلت را یادداشت و در مواقع لزوم به مراجع قانونی اعلام نمایند.