نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بهره مندی از کمک هزینه مرخصی زایمان برای مادران بیمه شده

0 1,135

حسابداراپ

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت کمک هزینه مرخصی پس از زایمان به مادرانی که حق بیمه٦٠ روز کار در طول یک سال قبل از زایمان را به تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند تعلق می گیرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به نقل از خبرگزاری میزان؛ منصور آتشی در خصوص پرداخت کمک هزینه به بانوان باردار گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان زن، درایام بارداری برای جبران کاهش یا قطع درآمد آنان در هنگام مرخصی زایمان، کمک هزینه بارداری نیز به واجدین شرایط پرداخت می کند.

وی افزود: بیمه شدگان زن که ظرف یکسال قبل از زایمان حق بیمه ٦٠ روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند به شرط عدم  اشتغال به کار و عدم دریافت مزد از کار فرما، می توانند از کمک بارداری ( مرخصی زایمان) استفاده نمایند.

پندار سیستم

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندشان از شیر مادر آنها تغذیه می کنند در زایمان های یک قلو و دوقلو شش ماه و برای زایمان های سه قلو و بیشتر یکسال است.

وی عنوان کرد: مبلغ کمک بارداری معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده است. نحوه محاسبه آخرین مزد یا حقوق بیمه شده به این ترتیب است که کل مبالغی که بیمه شده در آخرین ٩٠ روز قبل از استراحت دریافت کرده و مبنای کسر حق بیمه بوده است جمع و در روزهای کارکرد بیمه شده دراین مدت تقسیم می شود.

آتشی در پایان یادآور شد: برای دریافت کمک بارداری بیمه شده باید با در دست داشتن اصل گواهی پزشک معالج و اصل و تصویر شناسنامه مادر و فرزند و دفترچه بیمه شده به شعب ذیربط سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.