- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

درخواست فدراسیون بین‌المللی حسابداران از رهبران ۲۰ اقتصاد اصلی جهان

در نشست فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، این فدراسیون مصرانه رهبران جهان را به حرکت برای بازسازی اعتماد عمومی از طریق بهبود شیوه‌های حاکمیتی بر تمام بخش‌های اقتصاد، فراخواند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از «اکانتینگ تودی»، پنج‌شنبه‌ی گذشته فدراسیون بین المللی حسابداران، مجموعه رهنمودهایی را برای پشتیبانی از اقتصاد جهانی و اهداف گروه ۲۰، صادر کرد.

رئیس فدراسیون بین المللی حسابداران اذعان داشت، بازسازی اعتماد به اقتصاد جهانی و سیستم های مالی با هدف جلب اعتماد جهان لازمه‌ی رشد اقتصادی پایدار است. وی در بیانیه‌ی خود در این نشست عنوان کرد، در شرایط عدم قطعیت فعلی، سهام‌داران علاقه‌مند به شفافیت، و حاکمیت پاسخ‌گو باید بتوانند با یکدیگر تعامل کنند. افراد و مؤسسات باید از طریق یک سیستم حاکمیتی قدرتمند، یکپارچه شوند؛ توسط یک محیط نظارتی شفاف احاطه شوند و با سرعتی بالا به یک محیط امن دیجیتال دسترسی داشته باشند.

هدف IFAC از برگزاری این نشست ارتقای استانداردهای حاکیمتی در تمام بخش های اقتصاد،ایجاد شفافیت بیش‌تر و یکنواختی نظارتی برای دستیابی به رشد، اعتماد و ثبات است، که لازمه‌ی آن همکاری گروه ۲۰ و سایر ذی‌نفعان با یکدیگر است. گفتنی است آیفک با داشتن بیش از ۳ میلیون نماینده از حسابداران سراسر جهان، به دنبال ایجاد یک محیط دیجیتال و اقتصادی فراگیر برای فعالیت کسب‌وکارهای تجاری در همه‌ی ابعاد، از طریق پیاده سازی و پذیرش مجموعه‌ای با کیفیت از مقررات و استانداردهای پذیرفته شده بین المللی است. گفتنی است جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره‌ی ایران اعضای ایرانی آیفک هستند.