نرم افزارحسابداری صدگان

خبر خوش برای ساماندهی قراردادهای کار موقت

1 523

حسابداراپ

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه آیین نامه تعیین «حداکثر مدت موقت» برای کارهای با ماهیت غیر مستمر در راستای اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون کار خبرداد.


احمد مشیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات جدید این وزارتخانه برای ایجاد امنیت شغلی نیروی کار گفت: این موضوع یکی از برنامه‌های اصلی معاونت روابط کار وزارتخانه است که با جدیت در حال پیگیری است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تنظیم روابط کار،  از اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون کار که طی حدود ۲۷ سال گذشته از تصویب قانون کار معطل مانده، خبرداد و گفت: یکی از این برنامه‌ها در راستای تامین امنیت شغلی نیروی،  اجرای این تبصره است که یک اقدام مثبت در این زمینه خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های جدیدی در حوزه ایجاد امنیت شغلی نیروی کار در وزارت کار آغاز شده است گفت: قرار است در همین راستا یک جلسه سه جانبه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شود تا نظر گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت به صورت مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

پندار سیستم

مشیریان درباره زمان برگزاری این جلسه سه جانبه گفت: در حال تنظیم دستور کار جلسه هستیم و به محض فراهم شدن مقدمات، تلاش می کنیم این جلسه هر چه سریعتر برگزار شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع ساماندهی قراردادهای کار نیازمند یک برنامه مدون و دائمی است افزود: امنیت شغلی مختص یک دوره زمانی خاص نیست بلکه باید در قالب جلسات مشترک با رعایت اصل سه جانبه گرایی آسیب شناسی و اقدامات ریشه‌ای انجام شود. ضمن اینکه بخش قابل توجهی از تحقق این هدف نیازمند اصلاح قانون کار است که در این زمینه مقدمات بازگشت و اصلاح لایحه فراهم شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه اصلاح قانون کار به دولت بازگشت داده شد یا خیر گفت: بدون تردید بررسی این لایحه متوقف شده است و نگرانی از بابت ادامه بررسی آن نباید وجود داشته باشد. ضمن اینکه فرایند بازگشت آن در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تبصره یک ماده ۷ قانون کار مصوب آبانماه ۱۳۶۹ مقرر شد تا حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و پس از تصویب هیأت وزیران نهایی شود که نه تنها طی حدود۲۷ سال گذشته این تبصره مهم اجرایی نشد بلکه در لایحه اصلاح قانون کار این تبصره حذف شده بود.
در راستای تامین امنیت شغلی نیروی کار و سرمایه گذاری، شهریورماه سال گذشته بود که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه امنیت شغلی همراه با امنیت سرمایه گذاری و تولید را به مدیران کل ستادی واجرایی ابلاغ کرد.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. شهرام مشتاقي می گوید

    با سلام و تشكر از مسئولين .عرض ميكنم حالا چه عجله اي داريد؟ ۲۷ سال معوق مانده ۲۷ سال ديگه هم معوق بماند.اتفاقي نمي افتد. در تعجبم از اين دست اخبار مسئول محترم اذعان ميدارد ۲۷ سال است كه اجرايي شدن يك تبصره معوق مانده بعد اظهار ميدارد در حال تنظيم دستور جلسه هستيم بمحض فراهم شدن مقدمات آن تازه تلاش ميكنيم كه جلسه مربوطه برگزار شود.يكي نيست به اين مسئول محترم بگه دستور جلسه كه مشخص است و تنظيم آن به كمتر از حتي يك ساعت زمان نياز دارد .حال فراهم شدن مقدمات آن يعني چه؟ و چه زماني قرار است تازه مقدمات يك مقدمه ديگر فراهم شود كه تازه بعد آن معلوم نيست چه وقت جلسه تشكيل شود و قص عليهذا.اين دست اخبار مايوس كننده است چون اولا خواننده را متوجه اين ميكند كه يك امري ۲۷ سال معوق مانده و بعد هم با اين روند توضيح داده شده بعيد است به اين زوديها موضوع بررسي و حل و فصل شود.بي خبري بهتر از بد خبري است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.