- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تمامی صاحبان مشاغل مشمول لایحه مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش درخصوص بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده [1] ازمشمول شدن تمام صاحبان مشاغل در لایحه جدید خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده که کلیات آن در جلسات گذشته تصویب شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست امروز ماده یک لایحه مذکور با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و سایر مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در ماده یک لایحه پایانه فروشگاهی یا صندوق مکانیزه فروش، تعریف شده که بر این اساس پایانه ای شامل سخت افزار و نرم افزار با امکان اتصال به سامانه سازمان که قابلیت های لازم از قبیل ثبت خرید و فروش کالا و خدمات و هزینه را حسب نوع و اندازه فعالیت واحد کسب و کار دارد.

وی با اشاره به اشخاص مشمول این لایحه ادامه داد: تمامی صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) موضوع فصل چهارم باب سوم قانون مالیات های مستقیم و فروشگاه های زنجیره ای (اعم از حقیقی و حقوقی) مشمول این لایحه می شوند.

پورابراهیمی به خانه ملت گفت:مشمولان به ترتیبی که حسب اندازه و نوع فعالیت آن ها با رعایت ماده (۲۵) این قانون توسط سازمان اولویت بندی و اعلام می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی در جلسات بعدی جزییات لایحه را به تفکیک بررسی و گزارش را برای بررسی در صحن به هیئت رییسه تقدیم می کند.