- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال ۹۵

معاون مالیات‏های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، از تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال ۹۵ خبر داد.



به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم نظام مالیاتی برای افزایش کارآیی نظام مالیاتی، اعتمادآفرینی در جامعه وتعامل و ارتباط موثر با مودیان مالیاتی است، گفت: توافق با اصناف کشور و تعیین مالیات صرفا براساس خوداظهاری و عدم افزایش مالیات ها برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ ، از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب، مالیات عملکرد سال ۹۴ مودیان برابر مالیات عملکرد سال ۹۳ آنان پذیرفته شد که بر مبنای این توافق براساس خوداظهاری مودیان انجام گرفت و بدون دخالت مامورین مالیاتی تعداد بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره برگ قطعی مالیات، صادر و ابلاغ گردید.
معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط بدهی مالیاتی نیز از جمله اقدامات دیگری بود که به منظور حمایت از مودیان مالیاتی و تعامل با ایشان به اجرا در آمد.
جنتی همچنین در خصوص دیگر اقدامات این سازمان برای اعتمادآفرینی در جامعه گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی‎های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد ۷۵۰۰ مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان استفاده از تسهیلات بانکی و ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه نشود.
وی افزود: همچنین براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مالیات ابرازی عملکرد سال ۹۴ واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بدون رسیدگی مالیاتی مورد پذیرش قرار می‎گیرد.
معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه بیان داشت: به منظور اعتمادآفرینی در جامعه و حمایت از تولید‎کنندگان، میزان تسهیلات بانکی مشمول اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، برای اشخاص حقیقی که پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود به ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین برای اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی که پیش از این ۱۵۰ میلیون تومان بوده است به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
جنتی تاکید کرد: ساده‏سازی فرایند اخذ مالیات بر ارث، تفکیک موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی(خردادماه) از اشخاص حقوقی و صاحبان املاک تجاری(تیرماه) و الکترونیکی کردن دریافت اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر، در راستای عزم جدی این سازمان برای ارایه خدمات مطلوب به مودیان و کاهش مراجعه مودیان به ادارات مالیاتی و اعتمادآفرینی انجام گرفته است.