- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تعیین مالیات مقطوع عملکردسال۱۳۹۵برخی از صاحبان مشاغل

نکاتی از ضوابط مقرر در دستورالعمل شماره ۵۰۷/ ۹۶/ ۲۰۰ [1]مورخ ۹/ ۳/ ۱۳۹۶ سازمان امور مالیاتی در خصوص تعیین مالیات قطعی سال ۱۳۹۵ برخی از صاحبان مشاغل:


⬅️بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۵ مودیانی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها ۱۰ برابر معافیت ذکر شده در قانون باشد با افزایش ۸درصدی نسبت به سال قبل از آن تعیین شد.

⬅️میزان مالیات عملکرد این مشمولان در سال ۹۵ به صورت افزایش ۸درصدی نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال۹۴ تعیین شده است. این افزایش مالیات محدود به مودیانی است که مجموع فروش کالا و خدمات آنها ۱۰ برابر معافیت ذکر شده در قانون باشد.

⬅️صاحبان مشاغلی که متقاضی اعمال مقررات قانونی از جمله مفاد ماده ۱۳۷ ( هزینه های درمانی و … ) ، ماده ۱۶۵ ( خسارت وارده ناشی از آتش سوزی و … ) و ماده ۱۷۲ ( کمک به موسسات و … ) در سال مالی ۱۳۹۵ هستند ، از شمول دستورالعمل یادشده خارج بوده و مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ آن ها با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد .

⬅️مودیان گروه سوم بر اساس قسمت اخیر ماده ۱۰۰ میتوانند اظهارنامه تسلیم کنند و اجباری در قبول مالیات قطعی توسط ایشان نیست.در ماده ۱۳۷ که به هزینه های درمانی و ماده ۱۶۵ که به حوادث غیر مترقبه و ماده ۱۷۲ که به کمک به دولت و مراکز عمومی بصورت بلاعوض اشعار دارد کسانیکه مالیات قطعی را قبول نکنند یا موارد فوق را داشته باشند بایستی اظهارنامه بدهند تا رسیدگی شود.