- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اطلاعیه شماره ۳۰ مورخ ۹۶/۲/۱۷(قابل توجه متقاضیان پلمب دفاتر تجارتی)

پیرو اطلاعیه شماره (۲۸) [1] در خصوص پلمب دفاتر قانونی ( روزنامه و کل ) به اطلاع می رساند : با توجه به درخواست شرکت پست و مراجعات مکرر متقاضیانی که از فرصت قبلی به منظور پرداخت هزینه های قانونی در خواست های خود استفاده ننموده اند، بدینوسیله فرصت مذکور تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ تمدید می گردد. بدیهی است امکان مذکور صرفا در جهت مساعدت به اینگونه اشخاص بوده و غیر قابل تکرار خواهد بود . لذا مسئولیت های احتمالی عدم استفاده از فرصت مذکور به عهده آنان خواهد بود .


همچنین با توجه به قوانین و مقررات حاکم و به رسمیت شناختن نشانی های قانونی و پیرو اطلاع رسانی های قبلی و تذکرات دو سال گذشته در سامانه پلمب الکترونیکی دفاتر مبنی بر به روز رسانی نشانی قانونی، از این پس دفاتر قانونی مذکور صرفا به آدرس های پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی از طریق پست ارسال خواهد شد لذا توجه به تذکرات ذیل الزامی می باشد.

تذکر (۱) : از آنجا که دفاتر قانونی(روزنامه  و کل ) پس از پلمب الکترونیکی، صرفا” به آدرس قانونی شخصیت حقوقی موجود در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی  (به آدرس اینترنتیwww.iLenc.ir ) ارسال می گردد، لذا در صورت وجود مغایرت آدرس به منظور به روزسانی ، با در دست داشتن آگهی به مرجع ثبتی مربوطه مراجعه گردد. همچنین در صورت نیاز به تغییر آدرس، قبل از هر گونه اقدام به پلمب دفاتر می بایست با ارائه صورتجلسه متناسب در قالب تغییرات از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها اقدامات لازم معمول گردد.

تذکر (۲) : در صورت برگشت مرسوله پستی حامل دفاتر قانونی ( روزنامه و کل ) به دفتر منتخب پستی(باجه معطله)، بنا به هر دلیل، صرفا” با درخواست اشخاص حقوقی و ضمن ارائه مستند قانونی (نسخه چاپی استعلام از پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی) به متصدی باجه معطله و بدون دریافت هزینه مجدد، مرسوله مذکور به آدرس مندرج در آن مجددا” از طریق پست ارسال می گردد و از تحویل دستی به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و  عدم به رسمیت شناختن نشانی غیرواقعی، خودداری بعمل می آید.