نرم افزارحسابداری صدگان

اصناف به افزایش ۸ درصدی مالیات معترض شدند

0 652

حسابداراپ

نایب‌رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: اگرچه صنوف مختلف با افزایش هشت درصدی مالیات در سال جاری مخالف بوده‌اند اما به هر حال اکنون مکلف به پرداخت این رقم شده‌اند و در شرایط فعلی درخواست ما آن است که حداقل سازمان مالیات بر تعهدات خود پایبند باشد.

پندار سیستم


ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی در خصوص مباحث مالیاتی اصناف در سال جاری پرداخت و گفت: به عنوان نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در این مدت نکات مختلفی را به سازمان مالیاتی کشور منتقل کرده‌ام.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تمام مسئولان هم به این نکته تاکید داشته‌اند که در بازار نوعی رکود وجود داشته است. در چنین شرایطی اصناف چراغ خود را به سختی روشن نگاه داشته و برای حفظ آبروی نظام تلاش کرده و در موارد متعدد حتی به جای درآمدزایی از سرمایه خود هزینه کرده‌اند تا فعالیت‌ آنها استمرار داشته باشد. در چنین شرایطی وضع مالیاتی به این شکل شرایط کار را برای آنها دشوار و دشوارتر خواهد ساخت.

درستی همچنین عنوان کرد: اصناف بر این نکته تاکید دارند که اگر قرار بر پرداخت مالیات است و مجلس این موضوع را مصوب کرده که لازم است مالیات مشاغل پرداخت شود، ما طبق قانون عمل خواهیم کرد اما شاید بد نباشد سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات به سراغ منابع جدید هم برود. به هر صورت اصناف طی سال‌های گذشته همواره کم یا زیاد مالیات خود را پرداخت کرده‌اند اما هنوز افرادی هستند که به شیوه‌های مختلف فرار مالیاتی دارند.

افزایش ۸ درصدی در پرداخت مالیات مشاغل

درستی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: پس از بررسی‌ها و رایزنی‌های فراوان به طور مشترک به این نقطه نظر رسیدیم که اصنافی که درآمد آنها تا سقف یک میلیارد تومان در سال می‌شود در گروه سوم قرار بگیرند و برای آنها این امکان مهیا باشد که بتوانند با هشت درصد افزایش مالیات نسبت به سال قبل اقساط خود را د ر چهار نوبت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم نیز افرادی را در برمی‌گیرد که مبلغی بین یک تا سه میلیارد تومان درآمد داشته باشند. گروه اول نیز به افرادی که بالای سه میلیارد تومان فروش دارند مربوط می‌شوند و این افراد ملزم هستند برای پرداخت مالیات اظهارنامه‌ مربوطه را تکمیل کرده و تحویل دهند.

نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: درخواست ما این است که افرادی که در صنوف مختلف هنوز در راستای ارائه اظهارنامه‌ خود اقدام نکرده‌اند، به سرعت این روند را تکمیل کند چرا که از ابتدای تیرماه این مهلت به پایان خواهد رسید اما از سوی دیگر از سازمان مالیات نیز درخواست داریم که به صحبت‌هایی که در این مدت صورت گرفته، پایبند باشند.

درستی افزود: متاسفانه در حوزه مالیاتی زیرمجموعه‌ها خوب عمل نکرده و چه در تهران و چه در شهرستان‌ها شاهدیم که ممیزها اطلاعات کاملی نداشته و میان گفتار ممیز و سرممیز تمایز وجود دارد که به هر صورت این مسئله می‌تواند برای همکاران ما مشکلات متعدد ایجاد کند و آنها در موارد متعدد گمراه سازد.

وی همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر قرار بر آن بوده است افرادی که مالیات خود را به شکل نقدی و در دو قسط ماه‌های خرداد و تیر پرداخت می‌کنند در مردادماه برگه قطعی خود را دریافت کنند. بقیه افراد نیز مکلف هستند در چهار قسط تا پایان تیرماه مالیات خود را پرداخت کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.