نرم افزارحسابداری صدگان

بیشترین و کمترین چک برگشتی متعلق به کدام استان است؟

0 842

حسابداراپ

بانک مرکزی  آمار تفکیکی چک های برگشتی در اسفندماه سال گذشته را اعلام کرد که بر این اساس تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین و استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق آزاد کمترین چک برگشتی را داشته اند.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی در اسفند ماه ۹۵ تعداد یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۰۰ فقره چک با ارزش ۱۲۶ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال برگشت خورده است.

البته از تعداد یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۰۰ فقره چک برگشتی، تعداد یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۹۰۰ فقره چک به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده اند و  ۳۷ هزار و ۳۰۰ فقره دیگر نیز بنا به دلایلی دیگر از جمله تطابق نداشتن امضا، مغایرت تاریخ عددی و حروفی، مخدوش بودن امضا یا مندرجات چک، مغایرت مبلغ حروفی با عددی چک، مسدود بودن حساب مورد نظر و مسدود بودن چک با شماره سری و سریال مرتبط بوده است.

همچنین از مبلغ ۱۲۶ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال چک برگشتی در اسفندماه، ۱۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال چک به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده و ۳ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال دیگر نیز بنا به سایر علل وصول نشده اند.

براساس اعلام بانک مرکزی، استان های تهران با ۴۸۷ هزار و ۳۰۰، اصفهان با ۱۵۰ هزار و ۲۰۰ و خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ فقره چک برگشتی بیشترین چک برگشتی را در اسفندماه سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

ارقام این چک ها نیز به ترتیب برای استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی ۷۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال، ۷ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال بوده اند.

همچنین استان های ایلام با ۹۰۰، کهگیلویه و بویراحمد با هزار و مجموع مناطق آزاد کشور با یک هزار و ۱۰۰ فقره بیشترین کمترین آمار تعداد چک های برگشتی را در اسفندماه ۱۳۹۵ به خود اختصاص داده اند. ارقام چک های برگشتی برای این استان ها نیز به ترتیب برای استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و مجموع مناطق آزاد ۶۲ میلیارد ریال، ۴۲ میلیارد ریال و ۲۷۹ میلیارد ریال بوده است.




محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.