- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

گزارش حسابرسی بانک‌های ایران جامعیت کافی ندارد

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به آمادگی شرکت‌های خدماتی آلمانی برای توسعه همکاری با ایران، با اشاره به تفاوت استاندارهای حسابداری بانکی ایران و اروپا، گفت: گزارش‌ها جامعیت کمتر و اطلاعات کمتری دارند که باید اصلاح شوند.


به گزارش فارس، اولریخ فون زانتیر امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا با اشاره به وصل شدن ایران به شبکه‌ی سوئیفت گفت: هر چند روابط هنوز به سطحی نرسیده که تجار آرزوی آن را داشتند، اما گام‌های خوبی برداشته شده است. فون زانتیر با اشاره به مشکلاتی که در شبکه بانکی وجود دارد، افزود: بانکداری به اعتماد متقابل متکی است و در واقع باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد که اکنون تا حدودی این مهم دیده شده است.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با بیان این‌که میان بانکداری ایران و اروپا تفاوت در استانداردسازی و حسابداری وجود دارد، تصریح کرد: گزارش ها جامعیت کم‌تر و اطلاعات کم‌تری دارند که باید اصلاح شوند،البته بانک مرکزی ایران هدف‌گذاری کرده که گام های خوبی نیز در این رابطه برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با پول‌شویی و جرایم مالی یکی از ضرورت های سیستم بانکی است، عنوان کرد: بانکها باید سیستم های خود را ارتقا دهند تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید و تقویت قوانین ضد پول‌شویی در راستای FATF یکی از ضرورت‌هایی است که برای گسترش روابط تجاری میان ایران و اروپا باید در دستور کار قرار گیرد.