نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط معاینات پزشکی دروضعیتی که ماهیت شغل فرد تغییر نکرده باشد

0 1,164

حسابداراپ

درجلسه کارگروه تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه های سازمان تأمین اجتماعی که در محل دفتراداره کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها با حضور نمایندگان تشکل های عمده و قانونی کارفرمایی و کارگری و مسئولان و کارشناسان تأمین برگزار شد، تسهیل معاینات پیش از استخدام در بخشنامه اجرایی ماده ۹۰ برای کارفرمایان مورد تأکید قرار گرفت .


پندار سیستم

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی / اداره کل کارفرمایان و سازمانها ؛دربخشی از این جلسه قضائی رییس گروه بیمه ای کمیسیونهای پزشکی با اشاره به بررسی هاو اقدامات انجام شده توسط شورای تلخیص و تنقیح مقررات و بخشنامه ها اظهار داشت : شورای مذکور حدود یکسال و نیم برای بررسی و تلخیص و روزآمد کردن ضوابط اجرایی ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی وقت صرف کرده و بخشنامه تدوین شده حاصل جلسات مستمر بین کارشناسان و بهره گیری از خرد جمعی شرکای اجتماعی است .
وی افزود : درتلخیص این بخشنامه تلاش شده به دغدغه های مورد نظر شرکای اجتماعی بویژه کارفرمایان توجه شود و در مجموع ضوابط با تأکید بر حل مشکلات و محدودیت های کارفرمایان در خصوص آزمایشات پیش از استخدام تدوین گردیده است .
قضایی با تأکید بر این موضوع که برای افزایش رضایت کارفرمایان یک سال فرصت جهت تعیین تکلیف آزمایشات قبل از استخدام بیمه شدگان تعیین شده است، خاطر نشان کرد : به منظور رفع مشکل پرداخت هزینه آزمایشات و معاینات پیش از استخدام مقرر گردیده برای  کلیهبیمه شدگانی که از تاریخ صدور این بخشنامه برای اولین بار نامنویسی و شماره بیمه دریافتمی کنند دفترچه درمانی با حداکثر اعتبار یک ماهه صادر شود .
وی افزود : به منظور همراهی با بیمه شدگان و کارفرمایان در این بخشنامه مقرر شده است چنانچه ماهیت شغل فرد تغییر نکرده باشد. نیازی به انجام مجدد آزمایشات پیش از استخدام نمی باشد .
رییس گروه بیمه ای کمیسیونهای پزشکی سازمان تأمین اجتماعی یکی از مشکلات مراکز انجام معاینات را عدم اعلام درست و صحیح عناوین شغلی بیمه شدگان اعلام کرد و گفت : در صورت اعلام صحیح عناوین شغلی امکان انجام معاینات و آزمایشات تخصصی خاص برای مشاغل وجود خواهد داشت .
قضایی اظهار داشت : گرچه در گذشته ممکن است رویکرد سازمان تأمین اجتماعی از تدوین این بخشنامه مبتنی بر درآمدزایی بوده باشد اما در تلخیص و اصلاح ظوابط جدید ماده ۹۰ نگاه بیشتر انسانی و مبتنی بر رعایت حقوق بشر بوده است .
رضا معینی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها بخشنامه اخیر ماده ۹۰ رایک بخشنامه مترقی دانست و گفت : با تلخیص این بخشنامه بیشتر مشکلات کارفرمایان رفع شده است . در واقع این بخشنامه فرابخشی تدوین شده و صیانت از حقوق کارگر و کارفرما را برعهده دارد.
وی افزود : به منظور بهره گیری از نظرات کارفرمایان مقرر گردید تا یک هفته آینده نظرات تشکل های کارفرمایی جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرد .
در بخش دیگری از این جلسه دکترمحمد رضا جوان جعفری معاون دفتر قوانین و مقررات تأمین اجتماعی ضمن تشریح مفاد ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت : اجرای این قانون هیچ گونه محدودیتی در بکار گیری اشخاص به کار برای کارفرمایان ایجاد نخواهد کرد و اصولا این قانون هیچ مانعی برای استخدام افراد نمی باشد و فقط در شرایطی که کارفرما در اعزام بیمه شدگان به معاینات پیش از استخدام تعلل کند در صورت حادثه  ناشی از بیماری، کارفرما مسئول پرداخت خسارات خواهد بود .
در این جلسه نمایندگانی از خانه صنعت معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی ایران ، اتاق اصناف ایران ، کنفدراسیون صنعت ایران و اتحادیه پیشکسوتان کارگران ایران شرکت داشتند .



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.