- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

درخواست جهت دسترسی به اطلاعات پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی نامه ای خطاب به دکتر جهانگيرى فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی ، درخواست دسترسی به اطلاعات پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور را کرد.


با توجه به مصوبه [1] ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر اجرایی شدن  بازرسی از دفاتر قانونی و اسناد و مدارک فقط در خصوص سال آخر  این نامه تنظیم و ارسال شده است.


جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی
با اهداء سلام
احتراماً؛ با عنایت به نام گذاری سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست محترم جمهوری و رهنمود حضرت عالی در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ستاد اقتصاد مقاومتی، این سازمان به منظور همراهی بیشتر با صاحبان صنایع و شرکت های خصوصی دستورات لازم را در جهت انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های بخش خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال صرفاً در آخرین سال مالی مورد عمل صادر نمود تا از انجام بازرسی در سنوات گذشته خودداری گردد.

مزید استحضار اینکه آراء و تصمیمات مراجع قضایی و شبه قضایی و درخواست کتبی ادعای سابقه اشخاص طبق ماده ۱۴۸ قانون کار و سایر مقررات مربوطه و مستندات کتبی مبنی بر عدم رعایت ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی طبق تشخیص مدیرعامل و شرکت های در حال تصفیه و انحلال از شمول این تصمیم مستثنی خواهند بود.

همچنین با عنایت به نامه شماره ۱۳۷۹۰/۹۵/۱۰۰۰ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ به حضرت عالی (تصویر پیوست)، به منظور تسریع در امور کارفرمایان و کارآفرینان محترم و ایجاد پنجره واحد خدمت و یکسان سازی اطلاعات دستمزدی و بهبود رتبه ایران در فضای کسب و کار، خواهشمند است دستور فرمایید امکان دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده ۳ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (که مقدمات آن توسط هر دو دستگاه فراهم شده است) برای این سازمان فراهم گردد تا بدون نیاز به بازرسی مجدد مبنای اقدام عمل این سازمان نیز قرار گیرد.



و من ا… التوفیق
دکتر سید تقی نوربخش
مدیرعامل



رونوشت:
۱- جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت استحضار.
۲- جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جهت استحضار.
۳- جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جهت استحضار.
۴- جناب آقای مهندس شافعی رئیس محترم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران جهت استحضار.