نرم افزارحسابداری صدگان

تحقق ۹۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۹۵

0 526

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوعش با رییس سازمان برنامه و بودجه با محوریت عملکرد بودجه ۹۵ را تشریح کرد.

پندار سیستم


محمدمهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت:محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونان خود در نشست امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از میزان تحقق بودجه در سال ۹۵ ارائه کرد، که گزارش وی حاکی از عملکرد مناسب دولت برای تحقق درآمدها و همچنین هزینه ها مطابق با الزامات قانون بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس این گزارش منابع عمومی در قانون بودجه بالغ بر ۲۹۴ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان تصویب شده بود، افزود: آنچه که تحقق یافته ۲۸۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان است، که به آن رقم پیش بینی شده بسار نزدیک اشت.

تحقق ۹۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۹۵

مفتح با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه بیش از ۱۰۳ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان بود، ادامه داد: آنچه که از درآمدهای مالیاتی محقق شده ۱۰۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بوده یعنی ۹۸ درصد بودجه آن تحقق یافته است، که نشانگر عملکرد خوب دولت در حوزه مالیاتی است.

وی با بیان اینکه سایر درآمدها در بودجه ۵۳ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، یادآور شد:آنچه که در سایر درآمدها محقق شده ۴۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بود که حدود ۸۳ درصد محقق شده است.

سهم نفت در بودجه ۹۵ کاهش و سهم مالیات افزایش یافته است

مفتح با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۵ واگذاری دارایی های سرمایه ای یعنی عددی که از محل فروش نفت به دست می آید ۷۹هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، افزود: آنچه که در این بخش محقق شده ۷۴هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد محقق شده است، یعنی سهم نفت در درآمدهای کشور کاهش و سهم مالیات افزایش یافته است، که رویکرد مناسبی است.

این نماینده در مجلس دهم، با بیان اینکه واگذاری دارایی های مالی و فروش اوراق های مختلف حدود ۵۷ هزار و ۹۶۲ میلیاردتومان در بودجه پیش بینی شده بود، ادامه داد:در این بخش دولت ۶۲ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان عملکرد داشته یعنی ۱۰۷ درصد که بیش از رقم پیش بینی شده است، که البته در اصلاحیه بودجه اجازه افزایش آن به دولت داده شده بود.

۴۱ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح های ملی و استانی در سال ۹۵ توزیع شده است

مفتح اظهار کرد: در بخش هزینه های جاری ۲۱۳ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و آنچه که محقق شده ۲۰۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است، یعنی ۹۶.۸ درصد در هزینه های جاری  محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح های ملی و استانی در سال ۹۵ توزیع شده است، افزود:۳۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی در مقابله با حوادث غیرمترقبه اختصاص یافته است، که با اعتبارات طرح های ملی ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ برای اعتبارات عمرانی سال ۹۵ بوده است.

اختصاص ۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان برای آب های مرزی از صندوق توسعه ملی

مفتح با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان برای آب های مرزی از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است، ادامه داد:۸۰۶ میلیارد تومان به آب های مرزی توسط وزارت جهاد کشاورزی تخصیص یافته است و هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

 وی یادآور شد:همچنین هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای مجتمع های آبرسانی روستایی هزینه شده است، که در مجموع ۱۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح های عمرانی استفاده شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دیوان محاسبات در تفریغ بودجه منابع و هزینه کردهای بودجه در سال ۹۵ توسط دولت را بررسی می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.