- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آقای ترامپ برگه مالیات ات را نشان بده

اعتراض و درخواست شهروندان آمریکایی نسبت به دونالد ترامپ مبنی بر نشان دادن تسویه حساب مالیاتی منجر به تظاهرات در ۱۵۰ شهر این کشور شد.


از زمان جرالد فورد تا امروز، ترامپ تنها رئیس‌جمهور ایالات متحده است که شفافیت مالیاتی‌اش را ثابت و برگه‌‌های اظهارنامه‌اش را منتشر نکرده است. برای کشوری مثل آمریکا که پرداخت مالیات رکن شهروندی به‌شمار می‌آید، این اتفاق باعث کنش و اعتراض شهروندان آمریکایی شده است.

آنها در روز مالیات (Tax Day) به خیابان‌ها آمده‌اند و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند برگه اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر کند. آنها می‌خواهند بدانند رئیس‌جمهور خود را موظف به پرداخت مالیات می‌داند؟ یا همواره ممیزهای مالیاتی را دور زده و از زیر بار وظایف شهروندی فرار کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده یکی از ثروتمندان این کشور به حساب می‌آید. آوازه ثروت بی‌شمار ترامپ نه تنها در آمریکا که در بسیاری از کشورهای دیگر هم پیچیده است. زمین‌های گلفش در بریتانیا، انواع و اقسام برج‌ها و هتل‌هایش در آمریکا باعث شده شهروندان آمریکایی به‌نحوه دستیابی او به این ثروت کلان، مشکوک باشند. این شهروندان در ١٥٠ شهر ایالات متحده از او خواسته‌اند برگه‌های مالیاتی‌اش را منتشر کند.

منبع:شرق