نرم افزارحسابداری صدگان

عموم مردم به اطلاعات اقتصادی دسترسی می‌یابند

1 580

حسابداراپ

پندار سیستم

میرشجاعیان با رونمایی از دو سامانه ارایه اطلاعات اقتصادی گفت: در یکی از این سامانه ها امکان دسترسی عموم مردم به اطلاعات اقتصادی کشور و تفکیک استانها فراهم شده است.


به گزارش ایسنا، حسین میرشجاعیان، معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از دو سامانه بانک داده‌های اقتصادی و مالی و درگاه پایش داده‌های اقتصادی کشور که امروز ٢٩ فروردین در وزرات اقتصاد برگزار شد؛ اظهار کرد: انتشار به هنگام و صحیح داده‌های اقتصادی برای ایجاد شفافیت در اقتصاد ضروری است و اگر صورت نگیرد، شاهد عدم برنامه ریزی صحیح اقتصادی، تناقض در اعلام آمارهای رسمی، ایجاد فضای نا اطمینانی و مخدوش شدن آمارهای اقتصادی در کشور در سطح بین‌المللی خواهیم بود.

او ادامه داد: لازم به ذکر است در بند ١٩ سیاست اقتصاد مقاومتی هم انتشار اطلاعات صحیح و دقیق تکلیف شده است.

میرشجاعیان همچنین بیان کرد: بانک داده‌های اقتصادی و مالی با هدف ایجاد شفافیت و دسترسی سریع و آسان سیاستگذاران و پژوهشگران به داده‌های به هنگام مالی و اقتصادی ملی و استانی ایجاد شده و این سامانه در دو بخش انگلیسی و فارسی طراحی شده است.

معاون وزیر اقتصاد با توضیح بخش های مختلف سامانه گفت: این سامانه ٤ بخش دارد که در آن آخرین وضعیت کشور به صورت جدول درآمده است. همچنین آخرین وضعیت استانهای مختلف کشور در سری زمانی مختلف نشان داده مَی شود و با کلیک بر روی هر بخش مَی توان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد.

همچنین آمارهای تخصصی وزارت اقتصاد نیز در این سامانه قابلیت ارایه دارد. ضمن اینکه این سامانه قابلیت ارایه اخرین اطلاعات محافل آماری اقتصادی بین المللی مثل بانک جهانی را داشته و اطلاعات مربوط به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را نیز منتشر می کند.

او از مزایای این سامانه به کاربرپسندی و سهولت کاربری اشاره کرد و گفت: طوری طراحی شده است که از انواع وسایل الکترونیکی مربوطه مثل گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و … قابلیت دسترسی دارد. همجنین از دیگر قابلیت آن دسترسی به فراداده هاست که در آن جزئیات هر بخش ارایه می شود.

وی ادامه داد: این سامانه با سایر سامانه های اطلاعاتی بین المللی نیز قابلیت اتصال دارد.

میرشجاعیان همچنین بیان کرد: بانک اطلاعات اقتصادی و مالی در اختیار عموم است، اکنون و از امروز به مدت سه ماه با یوزر نیم و پسورد قابلیت دسترسی دارد و بعد از این مدت بدون شناسه کاربری قابلیت دسترسی دارد.

او همچنین درباره سامانه داشبورد مدیریت اطلاعات اقتصادی اظهار کرد: از طریق این سامانه مدیران ارشد مَی توانند آخرین وضعیت کشور را بررسی کنند و در این سامانه اطلاعات سریع نمایش داده می‌شود و آمار و اطلاعات اقتصادی به صورت نمودارهای تحلیلی در سری های زمانی قابل دسترسی است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. سلماز علیزادگان می گوید

    سلام .کدام سامانه؟ چه آدرس اینترنتی؟ لطفاً صراحتاً اعلام نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.