- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سقف استعلام مالیاتی سیستم بانکی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس سازمان امور مالیاتی از ۲ برابر شدن سقف استعلام مالیاتی سیستم بانکی خبر داد که بر این اساس آن سقف استعلام برای افراد حقیقی ۱۰۰ میلیون تومان و افراد حقوقی ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.


به گزارش  خانه ملت، سیدکامل تقوی نژاد ۷ هزار و ۵۰۰ واحد بنگاه کوچک و متوسط که بدهی بانکی داشته و برای راه اندازی مجدد به تسهیلات بانکی نیازمند بوده اند، سقف استعلام مالیاتی سیستم بانکی که پیش از این ۵۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۱۵۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی بود به ۲ برابرافزایش یافت.

وی با بیان اینکه مالیات صادرکنندگان یک ماهه استرداد می شود، گفت: بدهی مالیاتی ۷هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به صورت پلکانی تقسیط شده است.

تقوی نژاد با اشاره به تقدیم لایحه مالیات برارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح جامع مالیاتی نظام جامع اطلاعات مالیاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد تا بتوان مودیان مالیاتی را شناسایی کرد و افراد جدیدی در زمره مودیان مالیاتی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه سازمان متبوعش درسال گذشته که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بود، اقداماتی در راستای حمایت از تولید، اشتغال و صادرات انجام داده است، افزود:اگر صادرکننده ای مدارک موردنیاز را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند، ظرف مدت یک ماه نسبت به استرداد مالیات آن اقدام می شود.

 ** تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بدهی مالیاتی ۷هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به صورت پلکانی تقسیط شده است، یادآور شد: پیش فاکتور که در برخی ادارات مالیاتی به عنوان ملاک تشخیص بود،لغو شده و مالیات تنها با فاکتور انجام می شود.

وی تصریح کرد: در آخرین روزهای سال ۹۵ مصوبه ای در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد، مبنی براینکه اظهارنامه بنگاه های کوچک و متوسط به عنوان خوداظهاری ملاک دریافت مالیات باشد، تا گشایشی در فعالیت های تولیدی بنگاه های اقتصادی صورت گیرد.