نرم افزارحسابداری صدگان

برگزاری آزمون CFA در سال ۲۰۱۷ در ایران/ سازمان پیگیر توقف نمادها است

0 574

حسابداراپ

آزمون تحلیلگری خبره مالی و سرمایه گذاری به دلیل تحریم هایی که در گذشته وضع شده بود در ایران برگزار نمی شد؛ اما دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری می‌گوید در سال ۲۰۱۷ میلادی این آزمون‌ در ایران برگزار خواهد شد.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، سعید اسلامی بیدگلی در نشست خبری عصر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی تصمیم‌گیری‌ همواره تلاش کرده تا با رفع مغایرت‌ها تبعات برخی تصمیم‌های اشتباه را به تصمیم‌سازان کشور گوشزد کند.

وی افزود: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در حالی اواخر سال گذشته پیرو موضوع توقف نماد بانک‌ها و اصلاح صورت‌های مالی آنها اقدام به نامه‌نگاری با رئیس کل بانک مرکزی کرد که در مورد برنامه ششم توسعه نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف دو ردیف بودجه‌ای درباره شرکت‌های تامین سرمایه و موضوع سهامداران بانک‌ها که پیشنهادهایی ارائه داد که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت.

اسلامی بیدگلی با بیان اینکه بازبینی دوباره اصلاح ماده ۲۴۱ قانون تجارت در دستور کار کانون نهادهای سرمایه‌گذاری است، گفت: اقدام‌هایی برای پیگیری این موضوع صورت گرفته، اما هنوز به پاسخ‌های کافی دست نیافته است.

او در ادامه با اشاره به دستاوردهای کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، گفت: عضویت در کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی و در عین حال برگزاری آموزش‌های عمومی و فرهنگ‌سازی با کمک سازمان بورس به جهت شفافیت عمومی از جمله اقدام‌های کانون نهادهای سرمایه‌گذاری بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی آزمون‌های CFA از سوی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نماد های متوقف بورسی، گفت: اگر شرکتی اطلاعات نمی‌دهد نباید نمادش متوقف شود بلکه باید اقداماتی مثل افزایش سرمایه سرمایه متوقف شود. بستن نماد تنبیه سهامدار خرد است. ساماندهی به این موضوع در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.