نرم افزارحسابداری صدگان

ایرانی ها سال گذشته چقدر مالیات پرداختند؟

1 527

حسابداراپ

برآوردها نشان می دهد نزدیک به صد در صد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده از محل حقوق پرداختی کارکنان بخش عمومی و خصوصی محقق شده است .


میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری از ۹۰ درصد فراتر رفته است و این امر نشان می دهد دولت در تحقق درآمدهایی که از بخش هایی جز فروش نفت به دست می آورد توفیق لازم را داشته است . دولت یازدهم در سال های اخیر تلاش کرده با پیش بینی های دقیق در خصوص میزان درآمدها مالیاتی و افزایش درآمدها از طریق شناسایی مودیان جدید ، شرایطی را برای رهایی بودجه ایران از درامدهای فروش نفت ایجاد کند.
بر این اساس لوایج بودجه تدوینی در سال های گذشته نیز بر محوریت مالیات از سوی دولت تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد .
تبدیل شدن مالیات به محور تامین درآمدهای دولتی آرزوی دیرینه دولت ها در ایران بوده است با این حال همواره دوره های افزایش قیمت نفت ، سیاستگذاران را از دشواری هایی طی این مسیر باز داشته است .
سهم درآمدهای مالیاتی در تامین بودجه عمومی ۷۲,۷ درصد برآورد شده است که نسبت به اولین سال فعالیت دولت افزایشی برابر با ۳.۸ درصد را نشان می دهد .

پندار سیستم

آخرین آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشانگر آن است که از ابتدای فروردین سال گذشته تا پایان بهمن ماه ایرانی ها ۱۱۷ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند . مالیات پرداختی در این دوره زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی برابر با ۳۱,۱ درصد را نشان می دهد .
در این میان سهم اشخاص حقوقی (شامل شرکت های دولتی و غیر دولتی و بدهی های معوقه ) در این مقطع زمانی به ۲۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان می رسد .
بر این اساس کارکنان بخش عمومی و خصوصی نیز در این دوره زمانی به ترتیب چهار هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان و جهار هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند . مالیات دریافتی از سرفصل مالیات بر درآمد در این گزارش برابر با ۱۳ هزار میلیارد تومان براورد شده است .
دولت در این دوره زمانی ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان تحت عنوان مالیات بر ثروت دریافت کرده است .
مالیات بر واردات نیز برابر با ۱۴ هزار ۲۸۰ میلیارد تومان و مالیات بر کالا و خدمات برابر با ۲۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان براورد شده است .


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. سلماز علیزادگان می گوید

    سلام
    جمع مبالغ مالیاتی دریافت شده که گفتید می شود ۹۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان. پس باقی ۱۱۷ هزار میلیارد تومان از کجا پرداخت می شود؟
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.