نرم افزارحسابداری صدگان

اقدامات دولت در زمینه کسب مالیات خیره کننده است

0 607

حسابداراپ

سعید لیلازاستاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: حرکت بسیار بزرگی  که در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دادیم این است که سهم مالیات از تولید ناخالص ملی ایران در سال ۹۱ به حدود ۵ درصد رسید که یکی از کمترین ها در تاریخ معاصر ایران بوده است و مجددا در یک دوره بسیار کوتاه مدت چهار ساله موفق شدیم این سهم را به بالای ۷ درصد افزایش دهیم.


پندار سیستم

هر یک درصد افزایش معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اضافی است. در واقع ما در سال ۹۵ حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اضافه بر سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی داشتیم. این به معنای همین مقدار وابستگی کمتر دولت به درآمدهای نفتی است. اگر ما بتوانیم در سال های آینده هم با همین آهنگ، یعنی سالی نیم درصد، سهم مالیات در جی.دی.پی ایران را افزایش دهیم به نظر من گام های بسیار غول آسای دیگری به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتیم.

همه اینها نشان دهنده این است که دولت آقای روحانی در حدی مافوق انتظار و تصور من که هیچ نسبتی با این دولت ندارم و فقط سعی می کنم متکی به عدد و رقم استدلال و صحبت کنم، به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری گام برداشته و به خصوص در حوزه مالیات عملکرد بسیار خیره کننده ای داشته است و ما در سال های آینده باید بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.