نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۹۴ برای شرکت‌های کوچک و متوسط مورد قبول قرار میگیرد

0 803

حسابداراپ

دبیر انجمن نساجی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات دولتی در بدنه اجرایی دولت، گفت: رشد اقتصادی ناشی از عملکرد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است، صنایع کوچک نقشی در این زمینه نداشته‌اند و همچنان با رکود مواجهند.


وی توضیح داد: در زمینه مالیات‌ها، بخشنامه‌های خوبی صادر شده به طوری که مثلاً قرار شد اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۹۴ برای شرکت‌های کوچک و متوسط (زیر ۱۰۰ نفر پرسنل) مورد قبول قرار گیرد، یا اینکه بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و زیر ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی تا پایان سال ۹۶ تمدید شد.

رئیس زاده افزود: با این وجود، سازمان‌های مربوطه به این بخشنامه‌ها عمل نمی‌کنند.. مثلاً سازمان تأمین اجتماعی بخشودگی جرائم را تا اردیبهشت ۹۶ مورد قبول قرار داده است.

دبیر انجمن نساجی، اصلاحیه آیین‌نامه اجرای ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید را از دیگر موارد مثبت در بخش صنعت عنوان کرد و گفت: زمینه‌های خوبی برای خروج صنایع کوچک و متوسط از رکود فراهم شده که امیدواریم طی سال جدید عملیاتی شود تا مشکل اشتغال نیز تا حدی برطرف شود.

پندار سیستم

وی با تأکید بر لزوم اجرای بخشنامه‌های دولتی از سوی سازمان‌های مربوطه، گفت: از سوی دولت بخشنامه‌های خوبی صادر می‌شود ولی در بدنه اجرایی دولت با مشکل و کندی اجرا روبرو می‌شود و در برخی موارد نیز برای اجرای آنها مقاومت صورت می‌گیرد که باید تصمیمی فوری برای حل این مشکلات گرفته شود.

رئیس زاده در ادامه با اشاره به برخی مقاومت‌ها از سوی سیستم بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، گفت: صنعتگران در برخورد با سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی نیز با مشکل روبرو هستند، به طوری که این سازمان‌ها دستورات و بخشنامه‌های رؤسای خود را اجرایی نمی‌کنند.

وی توضیح داد: رئیس سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید حق حسابرسی ۳ سال قبل را برای فعالان اقتصادی نداریم، ولی بدنه این سازمان برای تمدید کارت بازرگانی، حسابرسی ۱۰ سال قبل را مطالبه می‌کند که غیرقانونی است.

رئیس‌زاده با تأکید بر لزوم توجه سازمان‌های دولتی به بخشنامه‌های رؤسای خود، گفت: امیدواریم در سال جدید سازمان‌های دولتی نظارت بیشتری بر اجرای مصوبات در زیرمجموعه خود داشته باشند.

منبع:فارس



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.