- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اطلاعیه ۲۷ مورخ۹۵/۱۲/۱۵( تکالیف جدید بدهکاران مالیاتی و اشخاص حقوقی غیرفعال مرتبط با حوزه ثبت شرکتها)

قابل توجه کلیه اشخاص حقوقی ثبت شده نزد مراجع ثبت شرکتها

از آنجا که براساس تکلیف قانونی ماده ۱۸۶ قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم (مصوب ۱۳۹۴) و با توجه به ارتباط الکترونیکی ، سازمان امور مالیاتی اقدام به ایجاد محدودیت جهت ثبت صورتجلسات اشخاص حقوقی مشمول نموده است،


لذا جهت رفع اثر از محدودیت ایجاد شده می بایست به حوزه های اعلامی سازمان امور مالیاتی مراجعه نموده و در صورت داشتن هر گونه پرسش و ابهام از چگونگی اجرای این تکلیف قانونی مراتب قابل پیگیری از دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از طریق شماره تلفن های ۳۹۹۰۲۰۸۲ و ۳۹۹۰۳۱۰۷ می باشد .

ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم

تبصره۳: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اسامی مدیران مؤسسات و شرکتهایی که بدهی مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند و همچنین اسامی هر یک از مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره مؤسسات و شرکتها که به علت صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی در نظام اقتصادی از جمله امور مالی و مالیاتی کشور محکومیت قطعی یافته‌اند را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکتها اعلام کند.

* اداره مذکور موظف است ثبت شرکت یا مؤسسه به نام این اشخاص و همچنین ثبت عضویت آنها در هیأت مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و مؤسسات را برای بدهکاران مالیاتی منوط به تعیین تکلیف و اخذ مفاصاحساب مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور کند.

* در تخلف صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی مندرج در این ماده نیز اداره ثبت شرکتها موظف است از انجام ثبت شرکت یا مؤسسه به نام اشخاص یادشده و همچنین ثبت عضویت آنها در هیأت‌مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و مؤسسات به مدت سه‌سال خودداری کند.

تبصره۴: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است فهرست اشخاص حقوقی را که طی پنج‌سال فاقد فعالیت تلقی می‌شوند به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کند.

* سازمان مذکور مکلف است از تاریخ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ثبت هر گونه تغییرات در مورد این اشخاص را منوط به اخذ مفاصاحساب مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کند.


اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری