- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اتاق بازرگانی نتوانست جلوی فشار مالیاتی را بگیرد

اگر اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است به درستی وظیفه خود را انجام می داد و هیئت رئیسه یکدست بود می توانست از فشار بر بخش خصوصی بکاهد.


رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی و میزان تاثیرگذاری اتاق بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی گفت: متاسفانه اتاق نتوانسته تاثیر مثبت و ملموسی داشته باشد و حتی نتوانسته به اندازه اختیاراتی که قانون برای آن در نظر گرفته هم نتوانسته مثمر ثمر باشد.

محمدرضا بهزادیان ادامه داد: امروز در حالی که بخش خصوصی زیر بی عدالتی و فشارهای مالیاتی در حال له شدن است، عدم مدیریت قوی و منسجم در پارلمان بخش خصوصی کشور بیشتر نمود عینی پیدا کرده است.

وی افزود: نحوه برخورد بدنه اقتصادی دولت با بخش خصوصی خارج از هرگونه آینده نگری است. به سبب کاهش درآمد نفت، نظام اقتصادی کشور مهم‌ترین درآمد خود را از دست داد و بر همین اساس مدیران اقتصادی دولت تصمیم گرفتند از طریق فشار مالیاتی  کسری خود را تامین کنند. نحوه رفتار مالیاتی در سال ۹۵ یادآور خراج گرفتن دوران قاجار است.

بهزادیان در پایان تصریح کرد: اگر اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است به درستی وظیفه خود را انجام می داد و هیئت رئیسه یکدست بود می توانست از فشار بر بخش خصوصی بکاهد.