- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چک‌های برگشتی شامل ۶۰ درصد جرائم غیرعمد

بر اساس آمار منتشر شده سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰ درصد افرادی که برای جرائم غیرعمد با مشکل مواجه‌ یا بازداشت شده‌اند مربوط به چک‌های برگشتی یا جرائم غیر عمد مشابه آن است.


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط کنونی به حقوق مالکیت تعرض می‌شود و فساد سیستمی نیز کاملا شایع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی امروز در صبحانه کاری فعالین اقتصادی با حضور معاون اول قوه قضائیه گفت: بر اساس آمار منتشر شده سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰ درصد افرادی که برای جرائم غیرعمد با مشکل مواجه‌ یا بازداشت شده‌اند مربوط به چک‌های برگشتی یا جرائم غیر عمد مشابه آن است.

وی افزود: ما در  شرایط اقتصادی غیر عادی زندگی می‌کنیم اما همه توسل ما در تصمیم‌گیریها مربوط به زمان عادی است. با این شرایط نمی‌توان تغییرات عمده‌ای در زمان اضطرار برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: هر موقع که به این موضوع نقد می‌شود پاسخ می‌شنویم که اقدامات بر اساس قوانین مصوب موجود در حال انجام است.

شافعی تصریح کرد: در شرایط فعلی به راحتی به حقوق مالکیت، تعرض شده و فساد سیستمی هم کاملا شایع است. مشکلات اساسی‌تر در این خصوص تورم مقررات و تعارض در قوانین است که مشکلات پیچیده‌ای برای فعالین اقتصادی ایجاد کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی به عنوان بالاترین مقام مسئول متقاعد شد که فعالین اقتصادی در صورت داشتن وثیقه ممنوع‌الخروج نشوند همچنین مقرر شد تا فعالین اقتصادی تا از هیئت مدیره شرکت‌های بدهکار جدا شده‌اند ممنوع‌الخروج نشوند اما حتی یک مورد از آن اجرا نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: زمانی که در این مورد به بانک‌ها مراجعه می‌شود پاسخ داده می‌شود که بر اساس ثبت ما راه دیگری داریم و می‌توانیم که ممنوع‌الخروج کنیم.