نرم افزارحسابداری صدگان

پذیرش اظهارنامه مؤدیان منوط به تکمیل پایگاه اطلاعات مالیاتی است

0 800

حسابداراپ

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به دسترسی به حساب‌های بانکی گفت:‌ پذیرش یا عدم پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی منوط به تکمیل طرح جامع مالیاتی است.

پندار سیستم



به گزارش  فارس، علی رستم پور در پاسخ به این سؤال که وضعیت ایجاد پایگاه اطلاعاتی هویتی حسب ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیاتهای مستقیم چگونه است و چند دستگاه در این زمینه همکاری داشته­ و دارند، اظهار داشت:‌ در اجرای مفاد ماده (۱۲۰) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و دستورالعمل اجرایی مصوب هیأت وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف به طراحی و پیاده‌سازی پایگاه اطلاعات درآمدی و هزینه‌ه­ای مؤدیان مالیاتی در دو سال اول برنامه پنجم توسعه بوده است.
مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود:‌ وفق ماده مذکور و آییننامه اجرایی آن که مصوب هیأت وزیران بود، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مالک اطلاعات، موظف شدند، مطابق با دستورالعمل تبادل اطلاعات، اطلاعات هویتی- درآمدی مؤدیان مالیاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند. بر اساس این تکلیف، سازمان امور مالیاتی کشور دراجرای نسبت به راه­ اندازی پایگاه اطلاعات مؤدیان در اوایل سال ۱۳۹۲  اقدام و ضمن مکاتبه با دستگاه­‌های اجرایی، جلسات متعددی با دستگاه‌ها جهت تبادل اطلاعات برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه در اصلاحیه قانون مالیات­های مستقیم جهت تأمین نیازهای اطلاعاتی سازمان دو حکم شاخص و قوی یعنی مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر به تصویب رسید، تصریح کرد: اولی الزام مؤدیان به ارائه فهرست معاملات را پوشش می‌دهد و دومی در راستای ماده ۱۲۰ برنامه پنجم توسعه و تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی از طریق دریافت اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان خواهد بود.
به گفته رستم پور با استناد به تبصره (۵) ماده (۱۶۹) مکرر آئین­ نامه اجرایی ماده ۱۶۹ مکرر به تصویب وزرای امور اقتصادی و دارایی و دادگستری رسید و در تاریخ دوم بهمن جهت اجرا ابلاغ شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.