نرم افزارحسابداری صدگان

میزان مالیات حقوق‌های ۵ تا ۱۰ میلیون/ معافیت مالیاتی حقوق همسان شد

0 786

حسابداراپ

معاون وزیر اقتصاد با اعلام میزان مالیات حقوق‌های ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه، مصوبه جدید مجلس درباره معافیت‌های مالیاتی را تشریح کرد.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد با تشریح جزییات همسان سازی سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی اظهارداشت: کمیسیون تلفیق و سازمان مالیاتی با موافقت رییس مجلس برای همسان سازی سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی همکاری کردند.

رییس سازمان امور مالیاتی به خبرگزاری خانه ملت گفت: براساس ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی باید هرساله در قانون بودجه مشخص شود که در بند (الف) تبصره ۶ قانون بودجه ۹۶ سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت ۲ میلیون تومان و برای کارکنان غیردولتی ۱,۵ میلیون تومان لحاظ شده بود.

وی با بیان اینکه دولت ارقام متفاوت معافیت مالیاتی در قانون بودجه در سنوات گذشته را در قانون مالیات مستقیم تجمیع کرده است افزود: در لایحه بودجه ۹۶ دولت سقف معافیت مالیاتی را برای کارکنان دولتی و غیردولتی یکسان در نظر گرفته بود که در مصوبه مجلس ۵۰۰ هزار تومان تفاوت سقف مالیاتی بین کارکنان دولتی و غیردولتی در نظر گرفته شد.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه بیشتر کارکنان غیردولتی جزء اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند ادامه داد: لذا با همکاری کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد مجددی تنظیم شد که با موافقت رییس مجلس و نمایندگان مواجه شد و بر این اساس با مصوبه امروز مجلس معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی در سال ۲۴ میلیون تومان و ماهیانه ۲ میلیون تومان شد.

وی یادآور شد: افرادی که حقوق بالاتر از ۲ میلیون تا ۵ برابر می گیرند به نرخ ۱۰ درصد از آنها مالیات دریافت می شود و مازاد ۵ برابر به نرخ ۲۰ درصد محاسبه می شود، به این صورت که فردی که ماهیانه ۱۰ میلیون حقوق می گیرد تا ۲ میلیون تومان معاف بوده و بیش از آن تا ۱۰ میلیون به نرخ ۱۰ درصد محاسبه و بیش از ۱۰ میلیون به نرخ ۲۰ درصد محاسبه می شود.

رییس سازمان امورمالیاتی تصریح کرد: ماده ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات از آنجا که تابع ماده ۸۴ هستند، سقف معافیت مالیاتی آنها ۱,۵ میلیون ماهیانه و ۱۸ میلیون سالیانه محسوب شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.